Raport z XII Badania poczty elektronicznej

Za nami już XII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Jak co roku, jesienią publikujemy raport z Badania, którego cykliczność pozwala nam określić jak zmieniają się potrzeby rynku oraz kierunek, w którym podąża e-mail marketing.
O autorze
1 min czytania 2015-11-02

Dzięki niemu dowiedzieliśmy się jakie znaczenie ma e-mail w Waszym życiu zawodowym i codziennym oraz jakie trendy panują aktualnie w branży.

Przekazujemy na Wasze ręce raport, w którym przedstawiamy wyniki Badania oraz refleksje i opinie ponad 2 tysięcy respondentów. Pytaliśmy o to w jaki sposób w pracy wykorzystywany jest e-mail marketing a także jak postrzegają te działania osoby używające poczty elektronicznej tylko w życiu codziennym. Wspólnie zastanawialiśmy się również czy e-mail marketing wciąż utrzymuje pozycję lidera pośród narzędzi marketingu online. Wyniki w większości potwierdziły tendencje panujące na rynku, ale niektóre z nich okazały się również zaskakujące. 

Podobnie jak w ubiegłym roku, najwięcej respondentów (27%) posiada co najmniej 5 kont pocztowych, a niemal połowa otrzymuje codziennie ponad 40 e-maili. Oznacza to, że co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami e-mail, zakładanymi nie tylko w celach testowych, ale również ze względu na promocje i rabaty. 

Według Badania, e-mail marketing bezsprzecznie pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. 90% pytanych odpowiedziało, że dzięki niemu firma jest w stanie osiągać wymierne korzyści, jak utrzymanie relacji z klientem, wzrost sprzedaży czy zwiększenie odwiedzin strony www. Już 92% respondentów subskrybuje newslettery, głównie zorientowane na content. Wynik ten utwierdza nas w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy. Warto więc w nie inwestować. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkim, którzy wzięli udział w Badaniu serdecznie dziękujemy i zapraszamy do pobrania raportu!

Słuchaj podcastu NowyMarketing