Rapowy klip „Balon” sieci Kaufland wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”

Rapowy klip „Balon” sieci Kaufland wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”
Sieć sklepów Kaufland łączy talenty pracowników z działaniami wizerunkowymi. W ten sposób powstał utwór pt. „Balon", który już stał się hitem m.in. w konkursie OLX.
O autorze
1 min czytania 2024-02-26

Kaufland wraca do pomysłu z 2022 roku i proponuje klientom nowy utwór stworzony przez jednego z pracowników — Tomasza Bogusławskiego. Po piosence pt. „Towar na palecie” napisanej na potrzeby rekrutacji sklepu Kaufland, tym razem Bogusławski postanowił zrealizować klip do kolejnego utworu na terenie centrum dystrybucyjnego sieci w Woli Krzysztoporskiej.

Oglądając klip na YouTubie, na ekranie można zobaczyć pracowników sklepu, a w tekście słychać odwołania m.in. do pozytywnej atmosfery panującej wśród zespołu. Piosenka ma też podkreślać, że bycie częścią załogi firmy to powód do dumy i warto o tym mówić.

OLX docenia autentyczność przekazu

Pod klipem piosenki pt. „Balon” na YouTubie jest już kilkadziesiąt komentarz i reakcji, a dodatkowo niecodzienny pomysł na promocję zyskał uznanie jury konkursu „Liderzy Rekrutacji” organizowanego przez OLX. W efekcie, twórcy i pomysłodawcy zostali nagrodzeni wyróżnieniem w kategorii „Kampania kreatywna”. To jednak nie wszystkie nagrody, które otrzymał Kaufland. W tej samej kategorii na uwagę zasłużyła również kampania rekrutacyjna „Więcej, niż myślisz!” przygotowana we współpracy z agencją Job’n’Joy.

K-Beats, czyli komunikowanie przez rapowanie

Kaufland postanowił skorzystać z popularności „Balona” i „Towaru na palecie”, i włączyć je do standardowej komunikacji z klientami. W ten sposób powstała seria „K-Beats”, czyli krótkie, rapowane utwory nawiązujące do aktualnej oferty sklepu. Kolejne odcinki projektu pojawiają się co dwa tygodnie w mediach społecznościowych marki: na Facebooku, TikToku, YouTube Shorts i WhatsApp Channels.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Muzyka trafia do klientów

To nie pierwszy raz, kiedy marki korzystają z autorskich utworów muzycznych do komunikacji z klientami. Przykład może być choćby firma John Dog, produkująca karmę dla psów. W 2017 roku wypuściła ona klip zatytułowany „Psy na ulicy”, a wszystko w celach promocji marki.

Co ciekawe, na początku 2023 roku ta sama agencja, która teraz współpracuje z Kauflandem, zrealizowała klip na Dzień Kobiet. Męska część zespołu Job’n’Joy — na potrzeby projektu pod nazwą Job’n’Boys, zaśpiewała i zatańczyła, promując tym samym firmę w niecodzienny sposób.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: materiały prasowe Kaufland

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się