Utrzymując przychody w pandemicznym 2020 r. na poziomie z „normalnego” roku 2019 platforma ReachaBlogger.pl pozyskała jednocześnie szereg nowych klientów, takich jak m.in. Electrolux, Oceanic, Propharma, Shumee, ESKK, Comarch, Establo Pharma, Taxon, Atas, Manaslu Outdoor, Domex, mBank. Współpracę z platformą rozpoczęło w 2020 roku również wielu klientów z rynku reklamowego, wśród nich m.in. Audience Network, Ateneo, DevDesign, Digital Hill, Evenema, Whites, ClickMaster, Quantify czy EGORA.
W 2020 platforma pozyskała również 1543 nowych ofert od influencerów, czyli znacznie więcej niż w 2019 r., kiedy to na ReachaBlogger pojawiło się 1123 nowych ofert.
Zobacz również
Przychody platformy ReachaBlogger za cały rok 2020 zamknęły się sumą 685 tys. zł netto, wobec 695 tys. zł netto w 2019 r.
– To był trudny rok dla branży reklamowej. Covid-19 niewątpliwie wpłynął na rynek, choć był to wpływ selektywny. Niektóre branże ucierpiały mocno, inne minimalnie, a inne wręcz zyskały w trakcie pandemii. W każdym razie cały rynek jednak trochę „oberwał”. Dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że platforma ReachaBlogger przeszła przez 2020 roku właściwie bez szwanku. Nasz ubiegłoroczny wynik finansowy pozostał na poziomie z 2019. Z jednej strony jesteśmy zadowoleni, z drugiej strony w planach mieliśmy wzrosty, więc oczywiście lekki niedosyt pozostaje. Ale raczej cieszymy się i staramy się optymistycznie patrzeć w rok 2021. Poza tym przychody to jedno, ale przecież platforma w 2020 r. dynamicznie rozwijała się, jeśli weźmiemy pod uwagę nowych klientów, nowych influencerów oraz liczby prowadzonych kampanii. W sumie przez platformę zostało zrealizowanych do tej pory już ponad 16 000 współprac między influencerami i reklamodawcami, a nasza sieć reklamowa ma obecnie zasięg webowy ponad 79 mln unikalnych użytkowników i zasięg socialowy ponad 108 mln followersów, fanów i subskrybentów – podsumowuje Robert Sosnowski, CVO ReachaBlogger.
– W kwietniu i maju przeprowadziliśmy pierwsze pandemiczne badania rynku influencerskiego. Były to badania jakościowe, na sporej grupie 150 reklamodawców aktywnych w obszarze influencer marketingu. Objęły one marketerów i przedstawicieli agencji reklamowych. Z badania „Koronawirus a rynek influencerów w Polsce” wynikało m.in. że pandemia wcale nie musi oznaczać spadków na rynku influencer marketingu, chociaż na pewno oznacza wiele ważnych przesunięć. Możliwe są także wzrosty, wywołane faktem przesuwania budżetów z innych mediów właśnie na influencer marketing, w poszukiwaniu efektywniejszych rozwiązań. W uproszczeniu, główną tezą dominującą wśród naszych respondentów było przekonanie, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią (spadną np. zarobki samych influencerów), jednak już w 2021 r. nastąpi odbicie rynku, przy czym zyskają na tym głównie mali influencerzy, kosztem „gwiazd”. I tego właśnie spodziewamy się w 2021 roku – dodaje Robert Sosnowski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W całym 2020 roku na platformie przybyło 1543 mediów i ponad 1830 nowych użytkowników (reklamodawców). W sumie w gronie klientów platformy znajduje się już prawie 13 tys. podmiotów (około 1,2 tys. podmiotów wpłaciło środki), a na platformie jest już ponad 6,6 tys. aktywnych ofert od influencerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing