Real Time Bidding pod lupą – raport z badania IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przeprowadził pierwsze na polskim rynku badanie dotyczące sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w internecie w modelu aukcyjnym.
O autorze
1 min czytania 2015-01-16

Jego wyniki zostały opracowane w postaci raportu „Real Time Bidding”, poszerzonego o opinie i komentarze specjalistów rynku reklamy.

Publikacja „Real Time Bidding” jest kompleksowym opisem polskiego rynku reklamy odsłonowej w modelu aukcyjnym. Zawiera odpowiedzi na pytania najbardziej nurtujące branżę: kto korzysta z rozwiązań RTB, dlaczego niektóre podmioty wciąż się do nich nie przekonały, czy model aukcyjny sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w internecie daje lepsze rezultaty niż kampanie zlecane tradycyjnie.

Na świecie zautomatyzowany sposób kupowania i sprzedawania reklam w oparciu o analizę danych i Real Time Bidding rozwija się bardzo dynamicznie i stanowi znaczną część obrotu reklamami online. Badania IAB Polska wykazały, że model RTB jest też stosunkowo szeroko znany w polskiej branży reklamowej, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców – około dwie trzecie badanych zadeklarowały, że z niego korzystają. Większość użytkowników RTB uważa, że kampanie w tym modelu generują lepsze rezultaty niż te zlecane tradycyjnie.

Pierwsze na polskim rynku badanie zagadnienia Real Time Bidding zostało przeprowadzone przez Grupę Roboczą Programmatic działającą przy IAB Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport „Real Time Bidding” można pobrać ze strony IAB Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing