Marki są integralną częścią współczesnej komunikacji społecznej. Branding od dawna przestał być narzędziem tworzenia wizerunku wyłącznie przedsiębiorstw i produktów. Obecnie marki są stosowane także przez różnorodne instytucje, dbające o swoją pozycję. Jest to zjawisko powszechne i zyskujące na znaczeniu. Dotyczy to także szpitali publicznych, których kierownictwo coraz częściej docenia walory marek.
Wkrótce Szpital Bielański będzie obchodził swoje 60-lecie. Ważna dla tej instytucji rocznica, była impulsem dla redefinicji dotychczasowej marki. Powołany w Szpitalu komitet odpowiedzialny za rocznicę, połączył prace nad zmianą znaku placówki z pracami nad znakiem jubileuszowym. Do przeprowadzenia projektów zaproszono doświadczonych ekspertów reprezentujących firmę brandingową BrandLive.
Zobacz również
Największą wadą dotychczasowego znaku marki Szpitala Bielańskiego był jego kształt graficzny, często kojarzony jako „+3”. Nie wpływało to korzystnie na wizerunek Szpitala, obniżając jego rangę i profesjonalizm. Przeprowadzona analiza wykazała potrzebę wprowadzenia symbolu świeżego, generującego pozytywny przekaz. Podczas prac strategicznych podjęto decyzję o poszukiwaniu rozwiązania graficznego, kojarzonego z nowoczesnością i innowacyjnością. Wiązało się to bezpośrednio z kierunkiem rozwoju Szpitala, realizowanym konsekwentnie przez ostatnie dziesięciolecie.
W toku prac przyjęto przyjazny pacjentom symbol białej róży, odnoszący się do życia, zdrowia i rozwoju. Ważne było także nawiązanie barwą do dzielnicy Bielany, wywodzącej się od sprowadzonego tu w XVII wieku zakonu kamedułów. Zakonnicy, nazywani byli w tamtych czasach „bielanami” lub „bielakami” w związku z barwą swych habitów. Biała róża nawiązuje również do jednego z wizerunków patrona Szpitala, bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Ważnym argumentem jest także postać zasłużonego dla Szpitala prof. Romualda Dębskiego i stworzonej przez niego akcji społecznej matek, której symbolem jest biała róża.
Nowy znak marki, oprócz wielu korzystnych skojarzeń, pozytywnie wyróżnia Szpital Bielański wśród innych szpitali warszawskich. Zaletą rebrandingu jest także jego niskobudżetowe wdrożenie. Jest to możliwe dzięki połączeniu rebrandingu z zaplanowanymi wcześniej obchodami 60-lecia, rocznicy ważnej i konsolidującej pracowników Szpitala. Przyjazne, nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie marki, znakomicie podkreśla rozwój tej zasłużonej dla Warszawy instytucji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dotychczasowy znak marki
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy znak marki
Nowy znak marki w połączeniu ze znakiem jubileuszowym
Inwersje kolorystyczne nowego znaku marki