Czy wiedziałeś, że blog firmowy zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67%? Zdajesz sobie sprawę z tego, że automatyzacja marketingu aż pięciokrotnie może zwiększyć Twoje wyniki?
Czym jest Inbound Marketing?
Zobacz również
Inbound Marketing jest strategią przyciągania tysięcy potencjalnych klientów poprzez wartościowe treści odpowiadające na ich potrzeby, w ten sposób budując relacje i przekonując ich do skorzystania z oferty firmy. Jego odpowiednio dobrane składniki budują długoterminową wartość stale przynosząc korzyści dla Twojej firmy.
Statystyki
Badania HubSpot, twórcy Inbound Marketingu, dowodzą, że aż 92% firm stosujących ten rodzaj strategii zauważyło 1,3-1,5-krotne zwiększenie ruchu na stronie po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań, zaś liczba wygenerowanych leadów wzrosła nawet 8-krotnie. Z kolei Gartner donosi o 300-500% wzroście osiągnięć firm, które wprowadziły inbound marketing, porównując je do przedsiębiorstw stosujących klasyczne podejście typu outbound.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Składniki Inbound Marketingu
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skuteczny Inbound Marketing nie jest czarną magią, zaś jego składniki to nie tajemna receptura przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jego obowiązkowymi elementami są:
- Strategia
To podstawowy składnik Inbound Marketingu. Odpowiednio przemyślana strategia z jasno określonym celem oraz grupą docelową to klucz do sukcesu.
- Strona Internetowa
To serce komunikacji Twojej firmy, miejsce dzięki któremu przyciągniemy albo którym odstraszymy naszych odwiedzających i potencjalnych klientów. Ważne, by była przejrzysta i użyteczna, a przede wszystkim, by odpowiadała na potrzeby i oczekiwania naszych odbiorców. Badania dowodzą, że wystarczą niecałe 3 sekundy, by użytkownik wyrobił sobie o nas pierwszą opinię.
- Content Marketing
Im więcej wartościowego contentu, tym lepszy efekt końcowy. Eksperymentuj z jego rodzajami oraz formą by sprawdzić, który z nich cieszy się największą popularnością. Postaw na oryginalność, a od czasu do czasu spróbuj także (pozytywnie) zaskoczyć swojego odbiorcę.
- Lead Nurturing
Nie wszyscy użytkownicy, a raczej tylko nieliczni, trafiający na Twoją stronę są gotowi na zakup Twojego produktu lub usługi. By ich do tego nakłonić postaw na lead nurturing czyli pielęgnowanie leadów. Zadbaj o to, by odpowiednio dojrzeli w procesie zakupowym dostarczając im cenne informacje.
- Automatyzacja Marketingu
Automatyzacja marketingu to narzędzie za pomocą którego usprawnisz proces pielęgnowania leadów. Dzięki takiemu systemowi lepiej zrozumiesz zachowanie i potrzeby klientów, a to z kolei pozwoli Ci z na angażowanie odbiorcy właściwą treścią w odpowiednim momencie i dopasowanie do niego swoich komunikatów. W ten sposób znacząco zwiększysz swoje szansę na konwersję leada w klienta.
- White Hat SEO
Pomimo tego, że nasza oferta skierowana jest do ludzi a nie do maszyn, nie powinniśmy zapominać o roli wyszukiwarek internetowych. Statystyki dowodzą, że jedynie 6% użytkowników zagląda na 2 stronę rezultatów Google. Dlatego tworząc miksturę inboundową, warto podjąć działania związane z optymalizacją treści dla wyszukiwarek internetowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tajników skutecznej receptury Inbound Marketingu? Zapraszamy do zapoznania się z infografiką: Chemia Inbound Marketingu – tajniki skutecznej receptury [infografika]