Recepta na udany Inbound Marketing [infografika]

Czy wiedziałeś, że blog firmowy zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67%? Zdajesz sobie sprawę z tego, że automatyzacja marketingu aż pięciokrotnie może zwiększyć Twoje wyniki?
O autorze
2 min czytania 2014-05-21

Czy wiedziałeś, że blog firmowy zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67%? Zdajesz sobie sprawę z tego, że automatyzacja marketingu aż pięciokrotnie może zwiększyć Twoje wyniki?

Czym jest Inbound Marketing?

Inbound Marketing jest strategią przyciągania tysięcy potencjalnych klientów poprzez wartościowe treści odpowiadające na ich potrzeby, w ten sposób budując relacje i przekonując ich do skorzystania z oferty firmy. Jego odpowiednio dobrane składniki budują długoterminową wartość stale przynosząc korzyści dla Twojej firmy.

Statystyki

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badania  HubSpot, twórcy Inbound Marketingu, dowodzą, że aż 92% firm stosujących ten rodzaj strategii zauważyło 1,3-1,5-krotne zwiększenie ruchu na stronie po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań, zaś liczba wygenerowanych leadów wzrosła nawet 8-krotnie. Z kolei Gartner donosi o 300-500% wzroście osiągnięć firm, które wprowadziły inbound marketing, porównując je do przedsiębiorstw stosujących klasyczne podejście typu outbound.

Składniki Inbound Marketingu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Skuteczny Inbound Marketing nie jest czarną magią, zaś jego składniki to nie tajemna receptura przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jego obowiązkowymi elementami są:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Strategia

To podstawowy składnik Inbound Marketingu. Odpowiednio przemyślana strategia z jasno określonym celem oraz grupą docelową to klucz do sukcesu.

  • Strona Internetowa

To serce komunikacji Twojej firmy, miejsce dzięki któremu przyciągniemy albo którym odstraszymy naszych odwiedzających i potencjalnych klientów. Ważne, by była przejrzysta i użyteczna, a przede wszystkim, by odpowiadała na potrzeby i oczekiwania naszych odbiorców. Badania dowodzą, że wystarczą niecałe 3 sekundy, by użytkownik wyrobił sobie o nas pierwszą opinię.

  • Content Marketing

Im więcej wartościowego contentu, tym lepszy efekt końcowy. Eksperymentuj z jego rodzajami oraz formą by sprawdzić, który z nich cieszy się największą popularnością. Postaw na oryginalność, a od czasu do czasu spróbuj także (pozytywnie) zaskoczyć swojego odbiorcę.

  • Lead Nurturing

Nie wszyscy użytkownicy, a raczej tylko nieliczni, trafiający na Twoją stronę są gotowi na zakup Twojego produktu lub usługi. By ich do tego nakłonić postaw na lead nurturing czyli pielęgnowanie leadów. Zadbaj o to, by odpowiednio dojrzeli w procesie zakupowym dostarczając im cenne informacje.

  • Automatyzacja Marketingu

Automatyzacja marketingu to narzędzie za pomocą którego usprawnisz proces pielęgnowania leadów. Dzięki takiemu systemowi lepiej zrozumiesz zachowanie i potrzeby klientów, a to z kolei pozwoli Ci z na angażowanie odbiorcy właściwą treścią w odpowiednim momencie i dopasowanie do niego swoich komunikatów. W ten sposób znacząco zwiększysz swoje szansę na konwersję leada w klienta.

  • White Hat SEO

Pomimo tego, że nasza oferta skierowana jest do ludzi a nie do maszyn, nie powinniśmy zapominać o roli wyszukiwarek internetowych. Statystyki dowodzą, że jedynie 6% użytkowników zagląda na 2 stronę rezultatów Google. Dlatego tworząc miksturę inboundową, warto podjąć działania związane z optymalizacją treści dla wyszukiwarek internetowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tajników skutecznej receptury Inbound Marketingu? Zapraszamy do zapoznania się z infografiką: Chemia Inbound Marketingu – tajniki skutecznej receptury [infografika]