Reżyserem i scenarzystą filmu jest Kuba Kaliciński, dyrektor kreatywny Fog Content Agency, która wspólnie z Cam-L Studio odpowiadała za realizację projektu.
Co się stanie, jeśli do pojedynku stanie dwóch rekordzistów świata? Jedno jest pewne – pasjonaci ogromnych prędkości nie będą zawiedzeni.
Zobacz również
Red Bull od dawna kojarzy się z adrenaliną, emocjami i niesamowitymi filmami. Nie inaczej jest w przypadku projektu Red Bull Heli Drifting. Na byłym lotnisku garnizonowym w polskim Debrznie naprzeciwko siebie stanęły dwie wybitne postacie ze świata sportu. Felix Baumgartner – pierwszy człowiek na świecie, który przekroczył prędkość dźwięku w locie swobodnym oraz polski motocyklista i drifter Kuba Przygoński, właściciel rekordu Guinnessa, który ustanowił w 2013 roku , obecnie zawodnik ORLEN Team.
Sportowców w pojedynku wspierały dwie mocne maszyny: śmigłowiec Bolkov Bo 105 i samochód rajdowy 1000–konna Toyota GT 86. Baumgartner oraz Przygoński powtarzali swoje manewry jednocześnie synchronizując lot i jeżdżąc w pełnych uślizgach.
„Śmigła mają średnicę około 10 metrów, a długość samego helikoptera wynosi 12 metrów. Oznacza to, że w trakcie pościgu za driftującym samochodem nie można skupiać się wyłącznie na samochodzie. Należy myśleć także o tym, w którym miejscu znajdują się wirnik i ogon podczas obrotów helikoptera nisko nad ziemią. To jak żonglowanie pięcioma nożami na raz w trakcie spaceru po linie. Żaden z nas nawet nie brał pod uwagę porażki” – powiedział Baumgartner.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Po raz pierwszy driftowałem w towarzystwie helikoptera i było wprost niewiarygodnie. Zwłaszcza, kiedy siedziałem w samochodzie, a Felix leciał 160 km/h zaledwie 30 centymetrów nad moją głową, byłem przerażony”– podsumował Przygoński.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To nie jedyne gwiazdy sportu biorące udział w projekcie. Na lotnisku garnizonowym pojawili się także: czołowy polski kierowca rajdowy –Tomasz Kuchar oraz jeden z elity najlepszych na świecie pilotów śmigłowców akrobacyjnych – Siegfried „Blacky” Schwarz.
Klip do Red Bull Heli Drifting jest pierwszym takim projektem realizowanym w naszym kraju przez polskie firmy. Projekt poprzedziły 3 miesiące przygotowań, realizacja trwała 5 dni i odpowiadały za nią Fog Content Agency oraz Cam-L Studio. Reżyserem i scenarzystą był Kuba Kaliciński, a za DOP oprócz Kuby odpowiadał także Kamil Przybylak.
„Można powiedzieć, że teraz trwa przysłowiowe 5 min Polski i Polaków i nie chodzi o nasz udział w tym projekcie, ale o to, jak pozytywnie nasz kraj zaczyna być postrzegany na świecie. Ten projekt ma szansę być częścią tego trendu. Najlepszym komentarzem do niego jest wpis jednego z widzów „ Polski Ken Block”. Moim marzeniem jest, żeby rodzime projekty analogicznie wyznaczały trendy dla Zachodu” – komentuje Kuba Kaliciński, dyrektor kreatywny Fog Content Agency i reżyser tego projektu.
„Najbardziej niesamowity i ekstremalny projekt, do którego miałem okazję realizować zdjęcia. Cała trudność polegała na tym, żeby maksymalnie zbliżyć się do Kuby i Felixa zachowując najwyższe bezpieczeństwo. Przygotowaliśmy specjalny samochód pościgowy z zamontowaną kamerą na stabilizatorze żyroskopowym. Pościg parę metrów za driftującym samochodem, nad którym manewruje śmigłowiec to były ogromne emocje i niesamowite widoki. Nie wiedzieliśmy również jak blisko możemy zbliżyć się dronem do Felixa pilotującego Bolkov’a. Siła podmuchów powietrza była ogromna, a my chcieliśmy być najbliżej jak to możliwe.”- dodaje Kamil Przybylak z Cam-L Studio.
W ramach współpracy zostały przygotowane teaser, action clip, news cut, materiał „Behind the scenes” oraz materiały na media społecznościowe.
Efekty można podziwiać tutaj.
Fog Content Agency to wyłoniona z Grupy Kalicinscy.com, wyspecjalizowana w video marketingu agencja, łącząca kompetencję dotychczas rozdrobnione pomiędzy wieloma podmiotami. Fog Content Agency to strategia, produkcja i marketing.
Agencja wykazuje strategiczne podejście do komunikacji z wykorzystaniem treści video i współpracuje z klientami na wszystkich kluczowych etapach jej tworzenia.
„Fog Content Agency to kreatywność wsparta technologią. Nie tylko wiemy, jak mówić do konsumenta online, ale wiemy również, jak produkować zoptymalizowany content do wszystkich kanałów digital. Przede wszystkim jednak chcemy, żeby komunikacja marek była maksymalnie interesująca, a konsumenci maksymalnie zaangażowani.” – Kuba Kaliciński, CEO Fog Content Agency.