Red Bull – napój, który dostał skrzydeł

Red Bull – napój, który dostał skrzydeł
Co sprawiło, że Red Bull stał się czołową marką wśród napoi energetyzujących? Jakie działania przekonały do niego rzesze konsumentów?
O autorze
2 min czytania 2015-09-11

Fot. Red Bull Stratos

Twórcą marki Red Bull jest Austriak Dietrich Mateschitz. Na początku lat 80., będąc w podróży w Tajlandii, natrafił on na napój energetyzujący Krating Daeng. Wzorując się na nim stworzył nową recepturę i w 1984 roku, wraz z Chaleo Yoovidhya – twórcą Krating Daenga, założył firmę Red Bull. Pierwsze napoje trafiły do sprzedaży w kwietniu 1987 roku.


Pierwsza reklama Red Bulla

Red Bull kierowany jest do młodych, aktywnych osób. Slogan „Red Bull doda Ci skrzydeł”, powtarzany w prawie każdej reklamie, na dobre utkwił w pamięci konsumentów, nawiązuje do pobudzenia zarówno fizycznego jak i psychicznego oraz osób potrzebujących energii i lubiących adrenalinę.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj



Strategia marketingowa firmy w głównej mierze opiera się na tworzeniu i organizacji wielu imprez i zawodów sportowych, m.in. Red Bull X-Fighters, Red Bull X-Alps, Red Bull Rampage, Red Bull Cliff Diving World Series, Red Bull King of the Air czy też specjalnych eventów, jak np. te z udziałem Robbiego Maddisona czy Travisa Pastrana.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzięki takim wydarzeniom marka często pojawia się w mediach, buduje tożsamość oraz zwiększa swoją widoczność wśród konsumentów. Red Bull występuje także w roli sponsora zawodników i drużyn na całym świecie (m.in. w 1995 roku zaczął sponsorować drużynę Formuły 1 „Sauber”) oraz jest właścicielem niektórych z nich. Odpowiada również za powstanie wielu wideo prezentujących ekstremalne wyczyny.



W 2011 roku powstał nawet pełnometrażowy film dokumentalny na temat snowboardu „The Art of Flight”, za który odpowiada m.in. Red Bull Media House, stworzył on większość medialnych produkcji marki.

Jedną z najbardziej znanych akcji promocyjnych Red Bulla była ta z października 2012 roku. Polegała ona na skoku Felixa Baumgartnera z balonu wysłanego na wysokość 39 kilometrów. Zostały pobite wtedy 3 rekordy, ponadto transmisję na YouTube na żywo oglądało prawie 8 mln widzów, fan page wydarzenia zyskał kilkaset tysięcy fanów, a o samym wydarzeniu mówiły stacje telewizyjne i radiowe na całym świecie.

Od 1998 roku Red Bull organizuje na całym świecie Red Bull Music Academy. W jej ramach prowadzone są liczne warsztaty muzyczne, konferencje, organizowane konkursy, koncerty i festiwale. W Polsce pierwsza edycja odbyła się rok temu w Warszawie.

Red Bull oprócz sieci telefonicznej Red Bull Mobile, którą stworzył kilka lat temu, posiada wytwórnię muzyczną Red Bull Records czy też kanał telewizyjny Red Bull TV, dostępny m.in. online i w aplikacjach na urządzenia mobilnych. Wprowadzenie go jako kanału w tradycyjnej telewizji planowane jest na przyszły rok.

Firma również wydaje swój magazyn The Red Bulletin, który jest dostępny w formie drukowanej oraz jako aplikacja i wydanie online.


źródło: www.redbulletin.com

Obecnie napój sprzedawany jest w miliardach sztuk rocznie, w ponad 165 krajach. Powstały nowe produkty jak Energy Shot czy Red Bull Simply Cola. Red Bull, aby stać się jedną z czołowych marek napojów energetyzujących, od prawie samego początku istnienia konsekwentnie buduje i promuje swoją markę poprzez wspieranie sportów ekstremalnych. Dzięki organizacji licznych, cyklicznych imprez i wyjątkowych eventów na stałe wpisał się w świadomość konsumentów na całym świecie i mimo dużej konkurencji, szczególnie ze strony napoju Monster (również wspierającego sporty ekstremalne), jest najchętniej kupowanym napojem energetyzującym w większości krajów, w których jest dostępny.