Zaczęło się od wpisu na Facebooku, w którym jeden z użytkowników zamieścił dwa zdjęcia. Na jednym – dzikie wysypisko, na drugim – to samo miejsce wysprzątane na błysk. „Nowe wyzwanie dla was, znudzone nastolatki. Zróbcie zdjęcie miejsca, które potrzebuje sprzątania i pokażcie, co z nim zrobiliście.”
Redakcja Wirtualnej Polski postanowiła działać i podjęła wyzwanie. Dzięki pomocy Lasów Państwowych trafiła ona do prywatnego lasu w Celestynowie, którego część naprawdę wymagała posprzątania. Kilkanaście osób w nieco ponad godzinę uzbierało 30 worków śmieci. Odpady zostały wywiezione z lasu przez wyspecjalizowaną firmę.
Zobacz również
Udział w akcji jest dobrowolny. Dziennikarze WP do działania nominowali redakcje Dziennika Bałtyckiego i Noizz. – Rzucamy wyzwanie innym redakcjom, aby pobiły nasz rekord sprzątania. Na co dzień ścigamy się w liczbie napisanych tekstów czy tym, kto szybciej opublikuje newsa. Teraz chcemy pokazać, że z tej rywalizacji może wyjść coś jeszcze fajniejszego – mówi Krzysztof Majak, redaktor naczelny strony głównej WP.
Zasady #TrashChallenge są proste. Wystarczy posprzątać zaśmiecone miejsce, a sam fakt udokumentować w mediach społecznościowych i nominować kolejne osoby. Redaktorzy WP zachęcają do włączenia się w akcję również czytelników. Efekty zrealizowanych wyzwań użytkownicy mogą przesyłać przez serwis dziejesie.wp.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing