Marka Temptations należąca do Mars Petcare nawiązała współpracę z People Magazine, by dodać do corocznego plebiscytu Sexiest Man Alive nową kategorię – Sexiest Cat Dad. Kampania odnosi się do badań pokazujących, że stereotypy dotyczące wizerunku mężczyzn, którzy opiekują się kotami, wciąż są żywe w społeczeństwie
Zobacz również
W plebiscycie magazynu czytelnicy mogą głosować na swojego ulubionego „Cat Dad”, a wyniki zostaną ogłoszone w wydaniu magazynu 31 października br. Tydzień później, 7 listopada, w sprzedaży pojawi się natomiast specjalne wydanie People Magazine zatytułowane Sexiest Man Alive.
Zmiana wizerunku męskości: koci tata zamiast macho
Milenialsi i Gen Z coraz częściej przyznają, że cenią inteligencję emocjonalną, opiekuńczość i wrażliwość u mężczyzn znacznie bardziej niż tradycyjną siłę i niezależność. Mężczyzna, który troszczy się o kota – zwierzę często kojarzone kulturowo z kobiecością – staje się więc nowym symbolem tej zmiany.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Przedstawiciele Temptations postanowili więc poszukać odpowiedzi na pytania o to, jakie stereotypy podświadomie utrwala ich marka i w jaki sposób można je odwrócić, by w ten sposób otworzyć nowe segmenty konsumenckie?
Słuchaj podcastu NowyMarketing

W swojej kampanii marka Temptations stawia na symbolikę, aby w ten sposób walczyć z błędnymi i często ograniczającymi skojarzeniami społecznymi na temat męskości. Wraz z People Magazine brand pokazuje, że udział czytelników w głosowaniu może być okazją do rozpoczęcia publicznej debaty na tematy takie jak krzywdzące stereotypy. Wśród młodszego pokolenia widać już wyraźne zmiany w myśleniu na omawiany temat, jednak dzięki współpracy z ogólnokrajowym tytułem prasowym, Mars Petcare i Temptations mają szansę na dotarcie także do przedstawicieli innych grup wiekowych.
Zdjęcia: Instagram