Marka Zbyszko jest znana przede wszystkim z kultowego napoju 3 cytryny, obecnego na naszych półkach od lat 90-tych. Od momentu powstania marka związana była z segmentem economy, w którym najważniejszym atutem produktu jest stosunek ilości napoju do ceny.
Inwestycje w jakość oraz konkurencja ze strony stale rosnących w siłę marek własnych zachęciły firmę do zmiany wizerunku. Producent zmienił między innymi kształt wzorniczy butelki, tak by nadać produktowi więcej tożsamości.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Czteryczwarte wygrało przetarg na redesign marki Zbyszko obejmujący całe portfolio napojów gazowanych (3 owoce, Polo Cola i Tonic) oraz napojów niegazowanych (owocowych i Ice Tea). Celem pracy nad 16 SKU było odświeżenie wizerunku i jednoczesne przesunięcie marki w kierunku segmentu mainstream. W przypadku linii gazowanej dużym wyzwaniem okazało się utrzymanie rozpoznawalności marki i jej widoczności na półce pomimo zmniejszenia powierzchni etykiety. Odświeżeniu uległ każdy aspekt projektu, począwszy od brandu 3, po wizualizacje owoców, podkreślające orzeźwiający charakter produktu.
W przypadku linii niegazowanej kluczowym zagadnieniem dla projektantów z Czteryczwarte było odróżnienie pozycjonowania tej kategorii. Skierowana jest ona do rodzin z dziećmi, a napój podaje się często do posiłku, stąd ważnym aspektem jest bezpieczeństwo. Aby podkreślić naturalność i owocowość produktu, wykorzystano charakterystyczny kształt butelki: osiągnięto wrażenie wciskania dużego owocu do wewnątrz, co ma symbolizować wyciskanie soku owocowego wprost do opakowania.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta