Aby przedstawić problem „specjalnego” traktowania ludzi z zespołem Downa CoorDown – włoska organizacja dla osób z dodatkową parą chromosomów, zrealizowała wideo, w którym w zabawny sposób przedstawia te nadzwyczajne potrzeby.
Zespół Downa to nie choroba, która powoduje niemoc. Przede wszystkim to odmienność biologiczna człowieka, którego natura wyposażyła w dodatkową informację genetyczną zawartą w chromosomie 21. To właśnie ona modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi.
Zobacz również
W spocie widzimy aktorkę, Laurę Elizabeth Potter znaną m.in z „Glee”, która tłumaczy, że gdyby osoby z tym zespołem musiały zjadać na śniadanie jaja dinozaura, nosić zbroje, czy być masowane przez kota moglibyśmy mówić, że to wymagania specjalne.
Za reżyserię spotu odpowiada Wayne McClammy z Hungry Man.
Dodatkowo w ramach kampanii stworzono profile w mediach społecznościowych np. na Instagramie udostępniano zdjęcia osób z dodatkowym chromosomem, które pozują z kartkami zawierającymi pytania, czy praca lub dobra fryzura to wyjątkowa potrzeba?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Kilka miesięcy temu mogliśmy zobaczyć spot „Popatrz na nas trochę inaczej”, który również porusza, daje czas na refleksje i pokazuje, żeby być kimś trzeba tylko chcieć, a Zespół Downa w niczym nie przeszkadza, sprawdźcie sami:
PS 2
Poniżej inne spoty poruszające ten trudny temat, które przykuły naszą uwagę: