Sztuczna inteligencja szczegółowo przeanalizowała dokładnie 346 dzieła Rembrandta, dzięki czemu poznała dokładnie styl malarza. Ale to nie wszystko. Sama również potrafiła zaproponować temat obrazu, po czym po prostu go stworzyła. Następnie żeby przenieść obraz na płótno, wykorzystano druk 3D, dzięki czemu „nowy Rembrandt” mógł również dokładnie kontrolować pociągnięcia pędzla i grubość nakładanej farby tak, jakby obraz był tworzony przez oryginalnego mistrza.
Zobacz również
Na filmie możecie prześledzić ten proces i zobaczyć efekt.
PS
W projekt oprócz ING był zaangażowany również Microsoft, który kilkanaście dni temu przeprowadził pewien eksperyment ze sztuczną inteligencją, który zakończył się dość przerażająco. Bot, który na Twitterze miał rozmawiać z internautami i uczyć się w ten sposób, nie do końca zachował się tak, jakby tego oczekiwali jego twórcy. W ciągu 24 godzin stał się bluzgającym rasistą zafascynowanym Adolfem Hitlerem. Więcej na ten temat możecie przeczytać na MamStartup.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS 2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się okazuje AI nie tylko umie już malować obrazy. Potrafi też pisać. „Dzień, w którym komputer napisał powieść” to tytuł, który nosi nowela napisana przez sztuczną inteligencję. Mało brakowało, a wygrałaby japoński konkurs literacki im. Hoshi Shinichi, do którego zgłosili ją naukowcy z Future University w Hakodate. Tutaj po więcej informacji również odsyłamy na MamStartup.
PS 3
Ciekawe informacja na temat sztucznej inteligencji i jej zastosowań w marketingu (ale nie tylko) możecie znaleźć w TrendBooku Natalii Hatalskiej, którego partnerem medialnym jest NowyMarketing. Polecamy!
PS 4
Na poprzednie odcinki Reklamy dnia zapraszamy tutaj!