Zobaczcie jak marka zamieszała na Shutterstocku!
Najnowsza kampania Dove, zaprojektowana wraz z duńską agencją MindShare zamierza zmienić nierealistyczne prezentacje kobiet w mediach. Choć Dove to marka, która w swoich reklamach wykorzystuje piękne modelki, odgrywa ona ważną rolę w walce o równość płci i wysoką samoocenę wśród kobiet.
Zobacz również
Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce „piękna kobieta” lub „prawdziwa kobieta”, zobaczymy piękne, o idealnych kształtach kobiety, których zdjęcia wykorzystywane są w kampaniach reklamowych. Dove znalazł sposób na zmianę tego stereotypowego postrzegania kobiet.
Pomysł był prosty, zmienić obrazy w wyszukiwarce! Zobaczcie jak to zrobili!
Ponieważ Dove jako reklamodawcy są częściowo odpowiedzialni za sposób postrzegania kobiety w mediach, pchnął inicjatywę dalej. Powstały plakaty ze wcześniej wykonanymi zdjęciami, które ukazały się w mediach społecznościowych, ale i na ulicach miast!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To nie pierwszy pomysł Dove na kampanię w tej tematyce. Rok temu mogliśmy zobaczyć spot pt. “Jesteśmy piękne” :
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Rok temu Badger&Winters stworzyło spot w ramach akcji społecznej „We are #WomenNotObjects”, która zwracała uwagę na problem, jakim jest uprzedmiotowienie i seksualizacja kobiet w przekazach reklamowych.
PS2
Z okazji tegorocznego dnia kobiet, przygotowaliśmy przegląd kampanii społecznych z kobietami w roli głównej. Sprawdźcie go → tutaj.