W odpowiedzi na fakt, że mężczyzn takich traktuje się gorzej, fundacja AARP – poprzednio znana jako Amerykańskie Stowarzyszenie Osób Emerytowanych – stworzyła nową kampanię podnoszącą świadomość i oferującą wsparcie dla opiekunów płci męskiej. Jej twarzą został Danny Trejo, znany wszystkim m.in. z filmu Maczeta, meksykański aktor.
Danny, znany z macho postawy na ekranie, i poza nią, opowiada o mężczyźnie nie będącym wojownikiem, który pracuje na dwóch stanowiskach, z tym, że na jednym mu nie płacą.
Zobacz również
Stereotypowo ludzie przedstawiają kobiety jako opiekunów. Z odpowiedzi badanych możemy się dowiedzieć, jak wyobrażają sobie opiekuna. Jest nim 49-letnia kobieta, która opiekuje się 70-letnia kobietą, która potrzebuje ciągłej pomocy fizycznej. To prawie tak, jakby mężczyźni byli zupełnie nieobecni w tym zawodzie.
Złamanie stereotypu jest trudne, ale być może Trejo wraz z AARP zmieni, często błędne, spojrzenie wielu ludzi na zawód, jakim jest opiekun.
To nie był debiut reklamowy Trejo. Poniżej zobaczcie inne reklamy, w których brał udział:
Słuchaj podcastu NowyMarketing