Reklama dnia: Znacie miejsce, w którym cola smakuję najlepiej? W tej reklamie jest wszystko… Oprócz nazwy reklamodawcy!

Reklama dnia: Znacie miejsce, w którym cola smakuję najlepiej? W tej reklamie jest wszystko… Oprócz nazwy reklamodawcy!
Niedawno Burger King posłużył się Google, by zareklamować swojego nowego burgera. Tym razem inna marka wykorzystuje przeglądarkę, byśmy mogli się dowiedzieć, w jakim miejscu cola smakuje najlepiej. Reklama jest świetna, ale zabrakło w niej pewnego istotnego szczegółu – nazwy marki. Dlaczego?
O autorze
1 min czytania 2017-04-24

W zeszłym tygodniu rozpoczęła się kampania marketingowa, w której aktorka, Mindy Kaling, ubrana w żółtą sukienkę, na czerwonym tle, prosi ludzi o wpisanie w wyszukiwarce „miejsce, w którym Coca Cola ma tak dobry smak”.

Dziwny jest fakt, że Kaling w reklamie nie wspomina nazwy McDonalda, ani w tle nie ma charakterystycznych, złotych łuków marki.

Zresztą, zobaczcie!


LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według New York Times kampania miała zaangażować millenialsów, którzy często korzystają z telefonów podczas oglądania telewizji i wykorzystają wyszukiwarkę Google do sprawdzania i odkrywania nowych informacji. Dzięki braku logo, mając tylko hasło jakim było “miejsce, w którym cola smakuje tak dobrze”, mieli zgłębić tajemnice marki. King uruchomił

Kampania McDonalda została opublikowana zaledwie tydzień po tym, jak Burger King pokazał reklamę, do której zaangażował, popularnego w stanach, Google Home asystenta, by ten sprawdzał w Google automatycznie zapytanie „what is a Whopper burger”. O całej akcji przeczytacie → tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy reklamy powinny wychodzić, aż tak poza schematy? Czy nastolatki i młodzi ludzie naprawdę szukają odpowiedzi w Internecie, jeśli zostali poproszeni o to? Czy Coke rzeczywiście lepiej smakuje w McDonaldzie?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się