TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Reklama kontekstowa w 2014 warta 249 milionów: raport Rynek Reklamy Kontekstowej Adkontekst

Rynek reklamy kontekstowej w 2014 roku był wart 249 milionów złotych. Zwiększył się o 14,5% i rósł szybciej niż cały SEM - wynika z kolejnego raportu “Rynek Reklamy Kontekstowej” opublikowanego przez sieć Adkontekst.
O autorze
2 min czytania 2015-04-23

W 2014 roku wydatki na  reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły 26,2% budżetów SEM. Z kolei według badania IAB AdEx, budżety SEM obejmują 36,5% wydatków na całą reklamę internetową. W oparciu o te dane sieć Adkontekst szacuje, że rynek reklamy kontekstowej stanowił w ubiegłym roku 9,5% całego tortu reklamy digital. Najpopularniejsze sieci reklamowe, w których mediaplanerzy kupowali reklamę kontekstową w 2014 roku, to: GDN (87,7%), Adkontekst (86,0%) i BusinessClick (66,7%).

W badaniu wzięło udział 57 przedstawicieli agencji interaktywnych i domów mediowych realizujących kampanie w sieciach kontekstowych.

Główne trendy, które napędzały wzrost tego rynku to personalizacja związana z używaniem danych zewnętrznych o użytkownikach do kampanii reklamowych i wzrost wydatków na content marketing oraz reklamy mobilne.

Personalizacja

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mediaplanerzy w realizowanych kampaniach coraz powszechniej wykorzystują w targetowaniu dane zewnętrzne dotyczące zainteresowań, intencji zakupowych, demografii i profilu zawodowego użytkowników – w 2014 roku w oparciu o te dane było realizowanych 36% kampanii w sieciach kontekstowych.

W tym roku 60% badanych planuje włączyć do swoich kampanii targetowanie behawioralne, co wiąże się właśnie z wykorzystaniem danych zewnętrznych (3rd party data), pochodzących od zewnętrznych dostawców danych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto w 2014 roku marketerzy chętnie korzystali z personalizacji przekazu reklamowego przy kampaniach retargetowanych – włączenie spersonalizowanych reklam do prowadzonych przez siebie kampanii zadeklarowało 31,6% badanych. W porównaniu do 2013 wzrosła również sama popularność retargetingu, jako metody kierowania powtórnego przekazu reklamowego(z 58,3% do 61,4%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Content marketing i mobile

Popularność zyskują boksy i linki content marketingowe, z których korzystanie zadeklarowało 29,8% marketerów. Właśnie ten produkt reklamowy odnotował największy wzrost zainteresowania w porównaniu z poprzednią edycją raportu. Ponad 52% ankietowanych zauważa, że wydatki na content marketing rosną.

Kolejnym motorem rozwoju rynku reklamy kontekstowej mogą być też reklamy mobilne. W 2014 budżety na reklamę mobilną stanowiły średnio 8,9% wydatków na kampanie w sieciach kontekstowych, zaś włączenie reklam mobilnych do swoich mediaplanów  w 2015 roku zadeklarowało ¾ ankietowanych.

Skuteczność działań reklamowych

Mediaplanerzy doceniają  możliwości sieci kontekstowych jako medium, które pozwala pozyskać zarówno wysokiej jakości ruch, jak i zwiększyć współczynnik konwersji. Priorytetami kampanii kontekstowych prowadzonych w 2014 roku były budowanie zasięgu (66,7%) oraz bezpośredni efekt (57,9%).

Trendy 2015

  • Adkontekst zapytał też mediaplanerów o główne trendy w digital marketingu.
  • 2/3 ankietowanych zadeklarowało, że najwyższym  priorytetem w ich działaniach w 2015 roku jest optymalizacja konwersji.
  • W porównaniu do 2014 roku nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowania content marketingiem (otrzymał o ponad 14 punktów procentowych więcej wskazań niż w poprzedniej edycji badania).
  • Wysoko na liście są też  targetowanie i personalizacja.  Wyniki te częściowo pokrywają się z raportem Econsultancy / Adobe Quarterly Digital Intelligence, gdzie 30% ankietowanych marketerów z całego świata wskazało jako najważniejszy priorytet targetowanie i personalizację, a 29% – optymalizację kontentu.
  • Rośnie także popularność mobile, który w tym roku  otrzymał o 8 punktów procentowych więcej wskazań niż przed rokiem.

Informacje o sieci Adkontekst

Adkontekst to największa polska sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej, należąca do firmy Netsprint, która współtworzy polski ekosystem reklamowy. Reklamy emitowane za pośrednictwem Adkontekstu docierają do 18 milionów polskich internautów (92%), m.in. na czołowych polskich portalach: WP, Onet, Gazeta.pl. Interia, NK, serwisach grupy wydawniczej Polska Press oraz licznych serwisach branżowych i hobbystycznych. 

Adkontekst oferuje reklamodawcom szeroki zakres metod docierania do grupy docelowej – od targetowania kontekstowego, poprzez targetowanie behawioralne, na urządzenia mobilne, aż po retargeting spersonalizowany. Reklamy w sieci Adkontekst mogą być także emitowane w oparciu o dane z platformy DMP Netsprint  – intencje zakupowe, demografię, profile zawodowe i zainteresowania.

Reklamodawcy mają możliwość promowania swoich produktów również poprzez kompleksowe kampanie content marketingowe w ramach największej polskiej sieci content marketingu ContentStream – w  oparciu o  boksy content marketingowe, moduł rekomendacji treści i  branded content publikowany na portalach i serwisach specjalistycznych (ContentStream Native). W kampaniach content marketingowych można korzystać ze wszystkich metod targetowania przekazu dostępnych w ramach sieci Adkontekst.

Technologia adserwerowa Netsprinta, którą wykorzystuje Adkontekst, wspiera emisję reklam u największych polskich wydawców i należących do nich sieciach reklamowych – Agora (IQad Kontekst), Wirtualna Polska, Interia (AdSearch), Onet (OnetKontekst) i Polska Press (Widerkontext).

Pełna wersja raportu.