W ubiegłym miesiącu pod uwagę wzięte zostały wszystkie cztery wydania tygodników – stąd zwiększona próba numerów total ze 188 w sierpniu do 363 we wrześniu.
Jesienne ożywienie widać na pewno po zmniejszonej o 10 proc. liczbie reklam autopromocyjnych. We wrześniu stanowiły one 23 proc. wszystkich reklam w stosunku do 77 proc. komercyjnych kreacji.
Zobacz również
Jeśli chodzi o typ reklam, to Full Page zwiększył przewagę nad pozostałymi reklamami – we wrześniu prawie 85 proc. reklam zajmowało całą stronę. Tzw. „inne formaty”, charakterystyczne dla przedruków z prasy, występowały o ponad 50 proc. rzadziej – obecnie stanowią one jedynie niewiele ponad 4 proc. wszystkich formatów. Pozostałe 11 proc. zajmują half-page’e.
Zanotowaliśmy też nieznaczny spadek reklam typu Rich Media na korzyść reklam statycznych – z 16 proc. do 14 proc.. Nadal najmniej popularnymi formami są reklamy video. Ciekawe, czy wynika to z faktu, że skoro reklamodawcy przygotowują już reklamę na której „coś się dzieje”, to chcą bardziej zaangażować użytkownika, a nie tylko coś mu zaprezentować? – komentuje Weronika Gładych, Account Manager, w adrino odpowiedzialna za reklamę w wydaniach tabletowych.
Procent linków w reklamach zmalał o 1 proc., co może stanowić zwykły błąd statystyczny. Cały czas też w 2 proc. reklam znajdziemy QR kody – zastanawiające jest, czy ktoś kiedykolwiek skanował kod w tablecie?– dodaje Gładych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ciekawy jest fakt, że obok autopromocji, to rozrywka oraz odzież i dodatki okazały się najczęściej widocznymi branżami reklamowymi (odpowiednio 60 i 50 reklam w 363 numerach). Tablety są gadżetem znacznie ułatwiającym życie, może dlatego tak wiele tytułów, a co za tym idzie reklamowadwców z branży lifestylowej, pojawia się w e-wydaniach?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejną branżą, na którą warto zwrócić uwagę, jest technologia (posiadająca niewiele mniej, bo 49 reklam w badanych tytułach). Dlaczego? Na tle dwóch pozostałych branż to właśnie wśród 51 proc. reklam promujących technologie odnaleźliśmy linki do stron produktów. Dla porównania: w rozrywce linkuje jedynie 18 proc. reklam, a w odzieży i dodatkach – 28 proc.. Może być to wynikiem większej świadomości brand managerów na temat wpływu reklamy na użytkowników w wydaniach tabletowych. Może też być spowodowane przygotowaniem kreacji konkretnie pod tablety, a nie pod prasę (a następnie przedrukowaniem reklamy do tabletów) .
Z naszej strony możemy dodać: uczulamy wszystkich reklamodawców – jeśli już mamy na naszej reklamie informacje o stronie wraz ze CTA w stylu „sprawdź”, „wejdź” itp., to dajmy możliwość wejścia użytkownikom na naszą stronę– podsumowuje Gładych.