Siłą napędową wzrostu w I półroczu były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka. Branże te zwiększyły sprzedaż o 188%. Zwiększone inwestycje odnotowały również sektory finanse (efekt inwestycji Amber Gold), komputery oraz audio video.
Spadek wydatków zanotował sektor odzież i dodatki – inwestycje były mniejsze o 20,7%, a liczba reklamodawców spadła z 36 do 27.
Zobacz również
Ponownie zmniejszył się udziału rynku warszawskiego w inwestycjach. Rok wcześniej stanowił on 50% rynku krajowego, a obecnie zajmuje już tylko 41%. Powiększył się zaś rynek wrocławski, poznański, trójmiejski, katowicki i łódzki.
Najwyższe ceny transakcyjne występowały w czerwcu podczas mistrzostw Euro 2012. Jednak w przekroju półrocza ceny transakcyjne spadały średnio o 8,9%. Obecnie średnia cena wynosi 51 949 zł wobec 57 002 zł w ubiegłym roku. Jednym z czynników spadku cen jest wzrost udziału tańszych powierzchni. Odnotowano wzrost sprzedaży nośników klasy Standard o 32,1% oraz powierzchni w strefie C (lokalizacje poza centralnymi punktami miast).
-Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami większości uczestników rynku II kwartał 2012 r. w segmencie reklamy wielkoformatowej pokazał wiele zmian. Część z nich być może okaże się trwała, a część z pewnością była wynikiem zjawisk krótkookresowych, o czym jak sądzę szybko się przekonamy – komentuje wyniki prezes CAM Media dr Krzysztof Przybyłowski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport „Rynek reklamy wielkoformatowej w I półroczu 2012 rok”, opracowany na podstawie monitoringu 280 lokalizacji wielkoformatowych tu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing