Reklama zmienia spojrzenia: Stop przemocy domowej

Reklama zmienia spojrzenia: Stop przemocy domowej
Lepiej zapobiegać niż leczyć. Podobnie można powiedzieć o przemocy domowej, lepiej uświadamiać niż odczuwać jej bolesne skutki. Dlatego od lat organizacje, fundacje, instytucje państwowe tworzą kontrowersyjne, szokujące, a czasem nawet obrzydzające kampanie, które...
O autorze
2 min czytania 2017-10-19

…mają zwracać uwagę na problem, jakim jest przemoc domowa.

Nie liczą się natychmiastowe skutki, a poruszenie i zakorzenienie się w naszych głowach na zawsze.

Przygotowaliśmy dla Was kolejną część cyklu reklam, które mają zmienić nasze spojrzenia. Tym razem wzięliśmy pod lupę kampanie dotyczące przemocy domowej. Zobaczcie szokujące kreacje i dajcie nam znać, która z nich najbardziej podziałała na Waszą wyobraźnię!

#10

Nie zawsze mamy pakiet Internetu w telefonie. Zdarza się, że potrzebujemy szybko skorzystać z publicznej sieci. Ale co, jeśli zamiast ekranu powitalnego i przycisku do akceptacji regulaminu widzimy przestraszoną kobietę? Czy wiesz o tym, że tylko 16 procent ludzi, u których podejrzewa się akty przemocy domowej, zgłasza się na policję?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#9

Gwiazdy zawsze przyciągają uwagę, dlatego w spocie Hiszpańskiego Ministerstwa Zdrowia wystąpił Mario Casas, tamtejszy znany aktor. W spocie słyszymy rozmowę pary, podczas której mężczyzna wyzywa kobietę od najbrzydszych i najobrzydliwszych na świecie.

#8

Keira Knightley wystąpiła w kampanii przeciwko przemocy w 2009 roku. W spocie widzimy, że gwiazda pada ofiarą brutalnego pobicia. Jej partner jest napastnikiem, do tego piekielnie zazdrosnym. Gdy pada pierwszy cios, Keira chce przerwać akcję filmu, mówiąc, że tego nie było w scenariuszu i nie na to się zgadzała. Ofiary przemocy domowej niestety nie mają możliwości zatrzymania sceny…

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#7

Kobiety z Zjednoczonych Emiratów Arabskich mają ograniczone prawa. Pochodząca z 2008 roku kampania przeciwko przemocy domowej, pokazuje zdjęcia rentgenowskie, na których widzimy kości, biżuterie, złamanie oraz napis: „To dał mi na urodziny”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6

Rodzinne dramaty rozgrywają się zazwyczaj za zamkniętymi drzwiami. Ofiary przemocy domowej nie opowiadają nikomu o swoim losie. Bardzo łatwo przeoczyć, że dzieje się z nimi coś złego. Podążając wzrokiem za napisami, nie zauważamy, jak wygląda twarz kobiety siedzącej przy stole.

#5

Raz rozpoczęta przemoc rzadko się zatrzymuje – tutaj zostało to świetnie pokazane poprzez postępujące zmiany w wyglądzie maltretowanej kobiety:

#4

W spocie widzimy uśmiechniętą, pełną życia kobietę, do czasu… Dlaczego? Jeśli widzisz, reaguj!

#3

Na problem przemocy domowej w sposób oryginalny zwrócono uwagę w ramach Tygodnia Mody w Mozambiku. Zamiast pięknych, pomalowanych i uśmiechniętych kobiet na wybiegu widzimy coś zupełnie innego!

#2

Francuska kampania społeczna pokazała to, co rzadko widzimy w jakichkolwiek kampaniach. Rodzina i przyjaciele również pośrednio mogą brać udział w przemocy domowej poprzez ignorancję i milczenie…

#1

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się zadzwonić po pizze. Poniższa kampania opiera się na prawdziwej rozmowie operatora numeru alarmowego 911, podczas której ofiara przemocy udawała, że chce zamówić pizzę. Operator zorientował się jednak w sytuacji i wysłał na podany przez nią adres patrol policji…