Reklamowa muzyka podbija YouTube i Facebooka

Nowy rodzaj piosenek, dedykowany wyłącznie reklamie zaczyna przebojem wdzierać się pod strzechy. Piosenki specjalnie stworzone m.in. dla Oreo, Chevrolet Silverado, Saab, Microsoft czy Australijskie Metro (Dumb Ways To Die) nie tylko towarzyszą kampaniom reklamowym, ale są ich głównymi wizytówkami.
O autorze
1 min czytania 2013-08-19

Analitycy McCann Worldgroup przyjrzeli się 30 najpopularniejszym singlom. – Podstawowym zadaniem reklamy jest próba wpływania na zachowania ludzi. Przy coraz większym chaosie komunikacyjnym i olbrzymiej konkurencji kampanii między sobą, muzyka zaczyna odgrywać coraz większą rolę w przyciąganiu uwagi konsumentów – powiedział Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup. Współczesne piosenki reklamowe same z siebie przykuwają uwagę i w niczym nie przypominają topornych jingli z przeszłości. Są małymi historiami, w których znajdzie się miejsce i na głos lektora mówiący o marce, i na sprowokowanie w słuchaczu konkretnych emocji. Dlatego tak łatwo wpadają w ucho, i dlatego nierozerwalnie kojarzą nam się z konkretnymi produktami.

To, co różni piosenki reklamowe od tradycyjnych, to nierzadko osoba autora, którym może być dyrektor kreatywny z agenci reklamowej. Tak było w przypadku Oreo, do której słowa i muzykę napisał David Muhlenfeld z Martin Agency i bijącego rekordy popularności „Dumb Ways To Die”, do którego słowa napisał dyrektor kreatywny z McCann Australia John Mescall (a muzykę Ollie McGill z popularnego zespołu The Cat Empire).


Najczęściej jednak firmy decydują się na zatrudnienie profesjonalnych tekściarzy i muzyków. Tak było w przypadku Chevy Silverado, do którego McCann zatrudnił nominowanego do nagrody Grammy Willa Hoge’a.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Niestety, tak jak w przypadku tradycyjnych piosenek, nigdy nie możemy mieć gwarancji, że piosenka reklamowa stanie się hitem. Jednak dobrze napisana i wpadająca w ucho melodia, może zawładnąć umysłami ludzi na całym świecie. Tak stało się z „Dumb Ways To Die”. Sprzedano ponad 100 tys. jej kopii na iTunes, znalazła się ona na liście bestselerów w połowie państw na świecie, wygenerowała ponad 50 milionów odsłon w ciągu 8 miesięcy – dodaje Wojciech Borowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing