Ideę akcji „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy” przedstawił podczas obrad Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, jednej z organizacji wyspecjalizowanych ONZ, Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. Prezentacja odbyła się na zaproszenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach 10. posiedzenia Advisory Committee on Enforcement działającego przy WIPO w dniach 23-25 listopada w Genewie.
„Kwestia działania nielegalnych serwisów oraz czerpania przez nie zysków z reklam niesie za sobą długofalowe konsekwencje nie tylko etyczne i społeczne, ale także finansowe. Spotkanie w gronie międzynarodowym pokazało, że problem naruszeń prawa autorskiego występuje na całym świecie i wszystkie kraje szukają skutecznych rozwiązań pozwalających na niwelowanie tego zjawiska. Na tym tle realizowana przez IAB Polska inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Inne kraje doceniają aktywność naszej organizacji, chcą korzystać z naszych doświadczeń, wdrażając u siebie podobne projekty.”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Zobacz również
Jak pokazują dane z raportu PwC „Analiza wpływu zjawiska piractwa treści wideo na gospodarkę w Polsce” wskutek piractwa w samym tylko 2013 roku utracono aż 500-700 mln złotych z naszego PKB, z czego Skarb Państwa utracił bezpośrednio między 170-250 mln złotych. W związku z tym IAB Polska od 2014 roku realizuje inicjatywę „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy”. Jej celem jest propagowanie wśród reklamodawców umieszczania reklam w serwisach z legalnymi treściami, które szanują przepisy obowiązującego prawa oraz prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie i prawa pokrewne.