Jak mówią przedstawiciele Under Armour, za każdym razem, kiedy w Rio kobieta wygrywała w danej dyscyplinie, była porównywana do równie dobrego sportowca płci przeciwnej. Amerykańska marka skupiła się na historii 5 kobiet, które osiągnęły wiele w sporcie. Spoty „UNLIKE ANY” sprzeciwiają się stereotypom i pokazują, że to nie płeć, ubrania ani kolor skóry pozwalają osiągnąć obrany cel. Liczy się silna wola idąca w parze z miłością do wykonywanej pasji.
Zobacz również
Marka Bodyform wypuściła w ubiegłym roku spot reklamowy, który pokazuje kobiecą rzeczywistość. I nie ma w niej nic nieestetycznego! Brand pokazuje w filmie scenę, w której na podpaskę wylewana jest z fiolki czerwona ciecz wyglądająca jak krew. To coś nowego w reklamie podpasek, ponieważ do tej pory producenci pokazywali w spotach ciecz jedynie w kolorze niebieskim.
Dzięki aplikacjom mamy więcej możliwości, jednak co by się stało, gdyby nagle wszystko przestało działać? Twój timer do gotowania jajek na miękko nie reaguje, a aplikacja do zamawiania taksówek nie chciała się włączyć? Apple zaprezentowało wizję nowoczesnej APPokalipsy.
W roku 2017 mieliśmy oczywiście do czynienia z reklamami, których wstydzą się marki. McDonald’s postawił na rozmowę matki z synem, który próbuje poradzić sobie z utratą bliskiej osoby. Wspólnie z mamą wspominają zmarłego, jednak przez obraz, jaki nakreśla mu matka, ten nie potrafi znaleźć w sobie wspólnych cech z tatą. Rozwiązaniem problemu okazuje się posiłek w McDonald’s i burger Filet-O-Fish, który wg kobiety również był ulubionym rodzajem kanapek zmarłego.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Tak samo nieudany był spot Skittles pod nazwą „Umbilical”, który trwał 30 sekund i był dość statyczny. Widzieliśmy w nim siedzącego mężczyznę i starszą kobietę, którzy połączeni byli, wyglądająca dość nieestetycznie, pępowiną. Kobieta kosztowała kolorowe cukierki, a syn odgadywał, jaki kolor miał zjedzony cukierek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lacoste z kolei skradło nasze serca. W jednej z reklam bohater wyrusza w gorączkowym poszukiwaniu miłości przez wieki. Po wymianie spojrzeń z młodą kobietą na platformie kolejowej w 1933 roku, zaślepiony jej urokiem będzie w ciągłym biegu, by zdobyć jej serce. Wszystko, w tym także epoki, ewoluuje, zmienia się: wagony, hobby, moda, ale polo Lacoste zachowuje swoją wieczną elegancję od 1933.
Volvo w swojej reklamie wykorzystał pierwszy dzień szkoły bohaterki, aby zilustrować, jak jedna chwila może wpłynąć na całe życie.
Chcąc spełnić swoją rolę na rzecz ochrony środowiska PornHub uruchomił dość zaskakującą kampanię, która polegała na tym, by ludzie przebierali się w stroje pandy podczas miłosnych uniesień.
Aby zilustrować przygodę, jaką jest renowacja domu i budowanie rodziny — Leroy Merlin wypływa na dalekie wody. W pięknym storytellingu pokazał prawdziwą „przygodę życia”.
Nie znasz dnia ani godziny mówią, ale apokalipsa przyjdzie prędzej czy później. Zanim jednak to nastąpi… Pamiętajmy o tym, by nie marnować ani chwili ze swojego życia. Z tequilą Jose Cuervo sprawisz, że żaden dzień nie będzie taki sam!
Video sportowego giganta udowodniło na początku roku, że „oryginalność jest nieskończona”. adidas Originals w spocie promuje równość wobec odmienności. Spot trwa półtorej minuty, jednak pomysłowość i jakość wykonania zapierają dech w piersiach bardziej niż niejeden film.
Nie od dziś wiadomo, że skuteczny marketing musi odwoływać się do emocji. Nie do cech użytkowych produktu, nie do jego ceny ani żadnej innej wymiernej wielkości, ale do emocji. To one są odpowiedzialne za nasze decyzje. W spocie „Break Free” student opowiedział nam historię pełną emocji, która w ekspresowym tempie była na ustach wszystkich.
Ludzie mówią, że piękno jest wartością względną, każdy widzi je inaczej. Volkswagen sprytnie zaprzeczył tej tezie i do współpracy przy reklamie nowego modelu Arteona zatrudnił w 2017 roku niewidomego artystę.
Polska reklama aplikacji do szukania parkingów dla ciężarówek podbiła serca ludzi na całym świecie. Find Your Place to wzruszający spot o wspomnieniach z dzieciństwa i realizacji marzeń dziewczynki, której ojciec był kierowcą ciężarówki.
Nie ma ludzi idealnych, tak samo jak nie ma ludzi brzydkich. Diesel w reklamie kwestionował to, co perfekcyjne i podkreślał, że to, co podoba się wszystkim, trudno zapamiętać.
Temat przemocy na tle seksualnym jest systematycznie poruszany na arenie międzynarodowej, dlatego coraz więcej organizacji stara się nakreślać ten problem w spotach społecznych. Amerykańska Organizacja „It’s on us” przygotowała serię reklam, które ukazują głupotę „argumentów” używanych przez sprawców przemocy seksualnej.
W tym roku również Sally Hansen powiedziała „stop” silnie męskim przekazom i stworzyła alternatywny świat, nazwany Shetopia, w którym to kobiety są liderami, decydują o sobie, spotykają się z młodszymi mężczyznami, czy płacą w restauracjach.
Mówi się, że osoby z zespołem Downa potrzebują specjalnego traktowania, jednak zapominamy, że mają takie same potrzeby jak wszyscy: jedzą, oddychają, śpią. Potrzebują czasem pomocy, jednak nie sprawia to, by ich potrzeby były nadzwyczajne. Aby przedstawić problem „specjalnego” traktowania ludzi z zespołem Downa CoorDown – włoska organizacja dla osób z dodatkową parą chromosomów, zrealizowała wideo, w którym w zabawny sposób przedstawia te nadzwyczajne potrzeby.
Nike zaś zmieszało tradycje z nowoczesnością i wiele na tym zyskało. Zeszłoroczna reklama to nawiązanie do jednej z najbardziej rozpoznawalnych w Rosji piosenek, w której marka przełamuje stereotyp mówiący o tym, że dziewczynki są zrobione z plotek, kwiatków i marmolady.
W Internecie, tak jak w telewizji, nie wszystko jest prawdziwe. Historia przedstawiona w spocie pokazała, że nie wszystko jest tym, czym może nam się wydawać. Movistar zwróciło uwagę na to, co można przeoczyć w social mediach.
Kampania holenderskiej organizacji „Free a girl” walczącej z przestępczością seksualną i wykorzystaniem dzieci spotkała się z różnym, w większości krytycznym, odbiorem. Na filmie będącym punktem sztandarowym kampanii widać 7-letnie dziewczynki, które z zainteresowaniem otwierają pudełko z niewiadomą zawartością.
Narrator spotu Ministerstwa Zdrowia zaś podkreślał, że króliki zdrowo się odżywiają, dużo się ruszają, nie stresują się niepotrzebnie oraz nie korzystają z używek. Więc jeśli chcesz zostać ojcem lub matką, postępuj jak króliki, dbaj o siebie! Jednak, czy metafora „rozmnażać się jak króliki” nie była negatywna?
Po zeszłorocznym sukcesie spotu „Czego szukasz w Święta” cała Polska wstrzymała oddech, by przekonać się, czy Allegro powtórzy sukces. W grudniu wystartowała świąteczna kampania marki, która zaskoczyła zupełnie innym przekazem i, jak się okazało, była częścią ważnej akcji społecznej!
Jeśli wydaje Ci się, że kierowca ciężarówki to łatwy zawód, bo przecież „on tylko kieruje pojazdem”, ADAR w ubiegłym roku udowodnił nam, że nie do końca tak to wygląda…