Świąteczne reklamy 2023, które zapadają w pamięć

Świąteczne reklamy 2023
Początek grudnia to automatycznie odliczanie to świąt Bożego Narodzenia. I chociaż reklamy gwiazdkowe w mediach królują już od połowy listopada, to właśnie grudzień oznacza dla tego tematu prawdziwe „boom”. W redakcji NowegoMarketingu wybraliśmy takie kreacje świąteczne, które najbardziej zapadły nam w pamięć i obok których po prostu nie można przejść obojętnie.
O autorze
7 min czytania 2023-12-22

Michael Hill mówi o sile rodziny patchworkowej

Choć nie zawsze jest łatwo, to jednak rodzina to wyjątkowy skarb. O tym, jak doceniać najbliższych i radzić sobie z układaniem życia na nowo opowiada najnowsza reklama biżuteryjnej marki michael hill. Ważny temat „zaserwowany” w piękny i wzruszający sposób. Zdecydowanie na TAK.

Mondelez podbija internet

Ta reklama marki doskonale znanej m.in. wszystkim miłośnikom słodyczy dosłownie podbiła YouTube. Spot pod tytułem „La vida es” (ang. „Life is”) to animowana opowieść o rodzinie, której życie płynie przez kolejne lata. Narodziny nowych członków, smutki, radości, codzienne gesty… W świątecznej reklamie Mondelez udowadnia, że wspaniałe życie składa się z pozornie małych, ale tak naprawdę kluczowych i wartych celebrowania sytuacji.

Wesprzyj SickKids (i obejrzyj Ryana Reynoldsa)

Uwielbiany przez miliony (nie tylko) kobiet na całym świecie aktor — Ryan Reynolds zakłada koszmarny świąteczny sweter i rusza zachęcać do wspierania kanadyjskiego szpitala pediatrycznego. Oto kampania reklamowa z pompą i w naprawdę słusznym celu. (Mam nadzieję, że) poruszy niejedno serce.

Święty Mikołaj zamienia renifery na Mercedesa

Co zrobić, kiedy renifery muszą odpocząć, a do rozwiezienia są miliony prezentów? Święty Mikołaj zna odpowiedź na to pytanie, który zamienia latające zwierzaki na najnowsze Mercedesy. Najnowsza kreacja marki samochodowej to współczesna historia o tym, jak uratować święta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

McDonald’s zachęca: „Raise Your Arches”

Znana na całym świecie restauracja typu fastfood z okazji świąt Bożego Narodzenia zaskoczyła klientów nową odsłoną doskonale znanego klipu pod hasłem „Raise Your Arches”. Obok wykorzystanego już wcześniej ruchu brwi przypominającego złote łuki litery M, będącej symbolem McDonald’s, teraz pojawiły się jeszcze nawiązania do spokojnego i bezstresowego spędzania świąt.

fot. lbbonline.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Etsy i wybór prezentu dla dzieci

Co może być trudniejsze niż wybór trafionych gwiazdkowych prezentów dla dzieci? Wybór takich prezentów dla… bliźniaczek! Amerykańska platforma zakupowa Etsy, oferująca produkty wykonane zgodnie z zasadami rękodzieła, przychodzi z pomocą. Misja: „prezenty szyte na miarę” zakończona sukcesem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

LUMI i historia o tym, jak spędzać więcej czasu z bliskimi

A gdyby tak… spróbować z rodziną nowych aktywności? Bohater świątecznej reklamy LUMI — producetna sprzętu do terapii sportowej i przemysłu wellness, podejmuje właśnie taką decyzję i rozpoczyna przygotowania. Więcej nie będziemy zdradzać, ale ten długi (niemal 3-minutowy) klip to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych reklam bożonarodzeniowych w rodzinnym klimacie.

„Fuzzy Feelings”, czyli Apple wraca do tradycji

W tej reklamie giganta technologicznego wprost roi się od nawiązań do „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa. Jest zgorzkniały szef, jest odrobina dobrej woli i baśniowej historii. Apple w umiejętny sposób łączy nowoczesność z dobrze znaną techniką tworzenia filmów animowanych. Efekt? Klip chwytający za serce i wywołujący na twarzy szeroki uśmiech.

Mięsożerna roślina zamiast choinki? John Lewis udowadnia, że można!

W najnowszej świątecznej reklamie firmy John Lewis poznajemy historię małego chłopca, który zamiast tradycyjnej choinki wyhodował sobie… mięsożerną roślinę. Szybko okazuje się jednak, że nowy domownik przyniesie wiele niespodziewanych zwrotów akcji. Co wyniknie z tej niespodzianki? Dowiedzcie się, oglądając klip.

Waitrose w rytmie Depeche Mode

Brytyjska sieć supermarketów przekonuje, że święta Bożego Narodzenia to doskonała pora na… dobry towar. W te święta nic nie idzie po twojej myśli? Goście przyszli zbyt wcześnie? Kurczak się nie dopiekł? A może właśnie zauważyłeś w mieszkaniu kolejną usterkę? Nie przejmuj się i spędź nadchodzącą Gwiazdkę w rytmie hitu Depeche Mode. 

https://www.youtube.com/watch?v=LyHauuJ6WeA&ab_channel=Waitrose%26Partners

Asda zatrudnia Michaela Bublé

Kolejna sieć sklepów zaskakuje reklamą na święta 2023 i zaprasza do udziału artystę — Micheale Bublé. Muzyk nie tylko śpiewa jeden z najsłynniejszych gwiazdkowych hitów, ale także pełni w reklamie rolę szefa sklepu. Efekt? Ten klip to prawdziwe must see dla każdego fana tradycyjnych świąt (A twórcy już zapowiedzieli kontynuację!).

Aldi z dobrze znaną postacią Kevina Marchewki

Sklepy Aldi na twarz tegorocznej kampanii reklamowej wybrały postać Kevina Marchewki, świetnie znanego widzom innych reklam sieci. Po raz pierwszy Kevin pojawił się w klipach sklepów Aldi jeszcze w 2016 roku i od tamtego czasu zdobył mnóstwo fanów. Co przydarzy mu się tym razem, przy okazji świątecznych przygotować? Zobaczcie!

Zabawki tańczą w szalonej reklamie Argos

Wyobraźcie sobie trasę koncertową Madonny albo Britney Spears. Światła, muzyka, stroboskopy, dymy… Widzicie to? To podobnie jak twórcy klipu firmy Argos, specjalizującej się w sprzedaży zabawek i sprzętów gospodarstwa domowego. Jeśli chcecie zajrzeć za kulisy powstawania wielkich teledysków, reklama Argos to pierwszy krok w tym kierunku. 

Microsoft przypomina o wadze tradycji (przy pomocy AI)

A gdyby tak wykorzystać sztuczną inteligencję do zatrzymania w kadrze najpiękniejszych świątecznych momentów? Microsoft udowadnia, że można i od razu pokazuje nam efekty takiej pracy. Jeśli tęsknicie za bliskimi, albo po prostu chcecie poznać bliżej tradycje z różnych zakątków świata – ta reklama jest do tego idealna.

https://www.youtube.com/watch?v=KYqu359oY6o&ab_channel=Microsoft

Orlen dla Polski (i dla rodziny)

W zestawieniu znalazło się miejsce również dla reklamy z polskiego rynku. Mowa o grupie Orlen, która zarezerwowała w swoim marketingowym kalendarzu miejsce na klip poświęcony historii marki. Głównym bohaterem jest Marek, niegdysiejszy pracownik Orlenu, który wspomina swoją karierę i opowiada o wpływie grupy na obecny kształt wielu aspektów polskiego rynku. Czy jest świątecznie? W zasadzie tak, bo cała historia rozpoczyna się od sceny wręczania prezentów. Oto przykład, jak wykorzystać świąteczną atmosferę do ogólnej promocji marki.

Duracell, czyli króliczek ratuje święta

Co się stanie, jeśli mikołajowym reniferom nagle przestaną świecić nosy? Duracell udowadnia, że pojawi się króliczek, który w kilka chwil wymieni baterie i… wszystko wróci do normy. Zgrabna, 30-sekundowa reklama to ciekawy i humorystyczny sposób na nawiązanie do Gwiazdki. Ogląda się lekko, łatwo i przyjemnie.

https://www.youtube.com/watch?v=3v8o3dYbahM

Jadąc na święta do… Burger Kinga!

Piosenkę „Driving Home for Christmas”, którą od lat 80. wykonuje Chris Rea, zna chyba każdy, kto czeka na nadejście Gwiazdki. Sieć restauracji Burger King w Wielkiej Brytanii postanowiła wykorzystać ten fakt i przygotowała niecodzienną kampanię dedykowaną stacjom radiowym. Dzięki nowoczesnemu targetowaniu geograficznemu nowa wersja piosenki jest emitowana dla tych osób, które w danym momencie przebywają blisko jednej z restauracji w UK.

W najnowszej wersji „Driving Home for Christmas” słyszymy nie tylko nawiązania do Burger Kinga („Driving (thru the) Home (of the Whopper) for Christmas”), ale nawet zabawne ostrzeżenie przez konkurencję fast foodu (Widzisz złote łuki? Zawróć – my używamy świeżych składników”). Oto przykład na to, jak wykorzystać dobrze znany jingiel w pomyśłowy sposób. 

Allegro przekonuje, że dom to podstawa

W corocznym zestawieniu świątecznych reklam po prostu nie mogło zabraknąć propozycji od Allegro. Wystarczy przeczytać komentarze pod filmem, aby zdać sobie sprawę z tego, że gwiazdkowe klipy platformy zakupowej to już w Polsce prawdziwy fenomen. Tym razem Allegro proponuje historię o tym, jak różnie rozumiane słowo „dom” ma w zasadzie jedno znaczenie. W tej propozycji jest wszystko: łapiąca za serce muzyka, seniorzy, zwierzęta i święta za oknem. Niby dobrze znane, a przecież i tak od lat większość z nas czeka na kolejny pomysł Allegro, prawda?

Carrefour opowiada o bliskości

W najnowszej reklamie świątecznej marki Carrefour poznajemy historię ozdoby świątecznej i psa, który szczególnie mocno ją sobie upodobał. Sieć sklepów przekonuje, że niektóre prezenty zostają z nami na zawsze, a reklamie towarzyszy doskonale znana piosenka „Catch A Falling Star”, tym razem w wykonaniu Perry’ego Como. W tym roku Carrefour porusza w swoim klipie naprawdę rodzinną strunę.

Milka przekonuje, że święta mogą się udać

Świąteczne reklamy słodyczy to często prawdziwe perełki w mediach społecznościowych i telewizji. Nie inaczej jest tym razem w przypadku klipu Milki, w którym obok dobrze znanego utworu „Just The Two of Us”, mamy rodzinną atmosferę pełną wyrozumiałości i akceptacji.

W swoich reklamach Milka od dawna przekonuje do tego, że dzielenie się ma wartość i gwarantuje radość. W gwiazdkowej odsłonie klipu nie mogę więc zabraknąć i tego wątku. Ogólna ocena? Jest słodko, ale nie za słodko, rodzinnie, ale nie nudno, a do tego wszystkiego z nostalgią za dziecięcymi czasami. Zdecydowanie na plus!

Royal Mail i przedświąteczna gorączka

Brytyjska poczta wypuściła w tym roku wyjątkowo poetycki klip, w którym prezentuje swoich pracowników dzielnie dostarczających paczki do wszystkich, którzy na nie czekają. Nie jest łatwo, bo praca kuriera szczególnie przed Gwiazdką jest naprawdę intensywna. Ta reklama to swego rodzaju podziękowanie dla kurierów i ciekawa okazja do tego, by na ten zawód spojrzeć nieco inaczej — z większą przedświąteczną wyrozumiałością.

Spędź święta po swojemu — z Ikea

Święta to nie tylko choinka i prezent. Dla wielu z nas to również spotkania z dużą ilością osób, a to bywa męczące. Ikea w Kanadzie mówi o tym wprost i pokazuje, że chwila dla siebie podczas Bożego Narodzenia to coś naturalnego i koniecznego. Oprócz przekazu, który zdejmuje ciężar z ramion, mamy też oczywiście prezentację różnych produktów z oferty sklepu, subtelnie wplecioną w scenariusz.

Podziel się radością z Frito Lay

Co się stanie, jeśli święty Mikołaj zje w wigilijną noc zbyt wiele ciastek? Dzięki produktom Frito Lay nie musimy się nad tym zastanawiać, bo zamiast słodkich przekąsek Gwiazdor może wybrać… słone. Właśnie o zastąpieniu ciastek chrupkami Cheetos, chipsami Lay’s albo nachosów Dorritos opowiada najnowsza reklama amerykańskiego producenta kukurydzianych chrupek.

Barbour i Baranek Shaun, czyli o tym, że liczą się chęci

To krótkie, świąteczne wideo roztopi serca i rozbawi jednocześnie. Doskonale znani bohaterowie dziecięcych bajek — Baranek Shaun i pies Bitzer — próbują wraz ze znajomymi owcami naprawić zużytą kurtkę farmera. Jak skończy się ta misja i czy ma szansę się powieść? Przekonacie się, oglądając najnowszą reklamę brytyjskiego sklepu odzieżowego Barbour.

Chevrolet mówi o sile wspomnień

Co łączy popularną markę samochodów z rodzinną bliskością i wspomnieniami sprzed lat? Najnowsza reklama Chevroleta pokazuje, że więcej, niż mogłoby się wydawać. Chwytająca za serce podróż babci i wnuczki ma na celu nie tylko pokazanie legendarnego modelu Chevroleta, ale przede wszystkim jest metaforą wspólnej drogi. Jest pięknie!

Webcon cyfryzuje fabrykę Świętego Mikołaja

Kolejna polska propozycja w śwątecznym zestawieniu. Tym razem możemy podejrzeć, jak przebiegają praca i przygotowanie do Gwiazdki w legendarnej fabryce Świętego Mikołaja. Dzięki najnowszym technologiom i wsparciu profesjonalistów z zakresu cyfryzacji, Gwiazdor może w tym roku liczyć na pracę łatwą i znacznie przyjemniejszą niż kiedykolwiek wcześniej. Ten klip to swoiste „co by było, gdyby” (do tajemniczego zakątka Laponii dotarła automatyzacja).

Amazon — wiek to tylko liczba

Kiedy jest najlepszy czas na spełnienie marzeń? Zawsze! W najnowszej reklamie bożonarodzeniowej Amazon udowadnia to na przykładzie trzech starszych pań, które dzięki paczkom ze sklepu online mogą nareszcie poczuć w sobie wewnętrzne dziecko i radośnie zjechać z ośnieżonego wzgórza. Wyraz szczęścia widoczny na twarzach bohaterek? Bezcenny!

Clovin i świąteczny cud sztucznej inteligencji

„Bądźmy dla siebie dobrzy. Dla siebie i dla świata.” – apeluje bohaterka najnowszej świątecznej reklamy Clovin. Ta kreacja w niecodzienny sposób porusza kwestię pisania listów do Świętego Mikołaja, wiary w marzenia i szerzenia dobra na co dzień. Zapada w pamięć.

Zdjęcie główne: YouTube