Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że rekordowy rezultat „Wojskowych” pozwolił wyprzedzić drugiego Lecha Poznań o 1,3 tys. materiałów.
Takiej medialnej dominacji w T-Mobile Ekstraklasie jeszcze nie było. Wszystkie oczy zwrócone były drużynę z Łazienkowskiej. Każdego dnia mieliśmy średnio do czynienia z 174 publikacjami. Huczał przede wszystkim internet, ale także w prasie Legia odnotowała rekord ilościowy.
Zobacz również
Wiele pisało się także o drugim w klasyfikacji Lechu, który już dawno nie przekroczył granicy 4 tys. informacji w miesiącu. W sierpniu się to udało (4,1 tys.), jednak niebiesko-biali odznaczyli się przede wszystkim… odpadnięciem z rozgrywek Ligi Europy, gdzie nie sprostali islandzkiemu Stjarnan FC. Trzecią pozycję zajął Ruch Chorzów (3,4 tys.). Chorzowianie awansowali na podium z czwartej pozycji po poważnym spadku Górnika Zabrze.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zabrzanie z 3 tys. materiałów uplasowali się na miejscu szóstym. Wyprzedziła ich zarówno Wisła Kraków, jak i Śląsk Wrocław. Wszystkie kluby, z wyjątkiem Piasta Gliwice, odnotowały wzrost zainteresowania mediów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej pisano także o zespołach zaplecza Ekstraklasy, gdzie najbardziej medialne okazało się Zagłębie Lubin – spadkowicz i jednocześnie jeden z najpoważniejszych kandydatów do awansu. Drugie miejsce w tej klasyfikacji objął Widzew Łódź, pomimo że jego wyniki sportowe pozostawiają wiele do życzenia. Lider I ligi – Termalica Bruk-Bet Nieciecza – w dalszym ciągu znajduje się na szarym końcu stawki pod względem zainteresowania mediów. Czy sytuacja zmieni się wraz ze zbliżaniem się klubu do najwyższej klasy rozgrywek? Będziemy obserwować.
Co ciekawe, jeżeli chodzi o liczbę publikacji na pierwszych stronach tytułów prasowych, pierwsze miejsce objął Śląsk Wrocław, a drugi był Lech Poznań. Legia znalazła się dopiero na pozycji szóstej. Jednak ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji prasowych na jej temat wyniósł w sierpniu aż 26,1 mln zł – zdecydowanie więcej od wszystkich konkurentów. Drugi Lech osiągnął 17,9 mln zł, a trzecia Wisła Kraków – 16,6 mln zł.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 sierpnia 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 794 tys. informacji.