Prace zgłaszano w trzech kategoriach: Branded Stories (kategoria reklamowa), Music Stories (teledyski) oraz Instagram Stories (filmy w pionowym formacie). 7. edycję konkursu wspierają marki: Coca-cola, Durex, Decathlon, Rossmann, DPD, PZU, Tyskie, Allegro, oraz wytwórnia muzyczna Kayax będąca partnerem kategorii Music Stories. Nad jakością filmów zgłoszonych do debiutującej w tym roku kategorii – Instagram Stories, czuwa Facebook.
Do rywalizacji zgłosiły się ekipy z m.in. Polski, Niemiec, Francji, Hiszpanii oraz Brazylii i Stanów Zjednoczonych.
Zobacz również
– Konkurs promowaliśmy w całej Europie, gdzie przeprowadziliśmy liczne spotkania w szkołach, a także na festiwalach, na których pokazywaliśmy nasze najlepsze produkcje. Otrzymaliśmy ponad 600 eksplikacji więcej w porównaniu do ostatniej edycji. Rośnie również zainteresowanie konkursem filmowców na całym świecie. W tym roku pojawimy się także w Stanach Zjednoczonych, gdzie na festiwalu SXSW będziemy zachęcać do udziału w naszym przedsięwzięciu – mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films
Zadanie w konkursie Papaya Young Directors polega na napisaniu scenariusza i eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na brief Partnerów Głównych. Kolejnym etapem jest wybór najlepszych pomysłów przez jury złożonego z twórców filmowych, specjalistów branży reklamowej, oraz krytyków i dziennikarzy. Premierowy pokaz ich produkcji odbędzie się podczas całodniowego finału – 30 maja 2020 r.
Nowością w 7. edycji konkursu jest kategoria Instagram Stories, która promuje nowatorskie realizowanie filmów reklamowych w pionowym formacie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Stawka jest wysoka. Media społecznościowe pozwalają potencjalnie dotrzeć do milionów ludzi, moim zdaniem to wystarczająca motywacja – mówi Małgorzata Nierodzińska, creative strategist marki Facebook.
Słuchaj podcastu NowyMarketing