Stanowi to 5% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Wśród 17 dostępnych kategorii pojawiła się jedna nowa – Product Design Lions.
O sukces w ramach tego największego i najbardziej prestiżowego, międzynarodowego konkursu poświęconego kreatywnej komunikacji marketingowej walczy 135 prac z Polski.
Zobacz również
Podmioty biorące udział w konkursie zgłaszały prace w 17 kategoriach: Branded Content & Entertainment Lions, Creative Effectiveness Lions, Cyber Lions, Design Lions, Direct Lions, Film Lions, Film Craft Lions, Innovation Lions, Media Lions, Mobile Lions, Outdoor Lions, PR Lions, Press Lions, Promo & Activation Lions, Radio Lions, Product Design Lions oraz Titanium & Integrated Lions. Poniższa tabela ilustruje popularność poszczególnych kategorii pod względem liczby zgłoszeń oraz zmiany procentowe w stosunku do 2013 roku:
Patrząc na rozkład prac ze względu na kraj pochodzenia w zdecydowanej czołówce (TOP 10) znajdują się: USA (6213 zgłoszeń), Brazylia (3321), Wielka Brytania (2757), Niemcy (2376), Francja (1838), Australia (1543), Kanada (995) i Japonia (1146). Na uwagę zasługuje również rosnąca wciąż liczba zgłoszeń z Indii (976) oraz Chin (952). Kraje, które zgłaszały prace po raz pierwszy, to: Albania, Ghana i San Marino.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W przypadku Polski w konkursie biorą udział łącznie 32 firmy, które zgłosiły 135 prac. Najwięcej z nich konkuruje w kategorii Media (27), Cyber (18), Promo & Activation (15) oraz PR (14).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia
(15-21.06). Po raz pierwszy w historii odbędzie się również Lions Health (13-14.06), część Festiwalu Cannes Lions poświęcona kreatywności i komunikacji w branży farmacji i zdrowia. Publiczność będzie mogła wziąć udział w dwudniowych seminariach oraz uroczystej gali wręczenia nagród. Do konkursu Lions Health wpłynęły w sumie 1423 prace z 49 krajów, w tym 2 z Polski.
– Konkurs Cannes Lions to zawsze ekscytujący i inspirujący okres, podczas którego możemy obserwować najlepsze pomysły i kreacje z całego świata. Tego typu wydarzenia, to również nieczęsta okazja do konfrontacji koncepcji krajowych teamów – uczestników Young Lions Competition – z przedstawicielami branży komunikacyjnej z całego świata. Mamy również dobre wieści dla wszystkich tych, którzy nie mogą wybrać się na Festiwal – 30 października, już po raz czwarty, organizujemy bowiem Cannes Lions Imagination Day – dzień pełen inspirujących seminariów, na które zapraszamy twórców i firmy, które na swoim koncie maja wiele lwów canneńskich, a także szereg nagród z innych festiwali reklamowych i okołoreklamowych. Wieczorem zaś odbędzie się doroczny pokaz Cannes Lions, podczas którego będzie można obejrzeć najlepsze spoty i kampanie z kategorii Film oraz Titanium & Integrated (w tym roku, oprócz Multikina w warszawskich Złotych Tarasach również w Multikinie: Wrocław Arkady Wrocławskie, Kraków, Poznań Stary Browar, Gdynia i Łódź (Silver Screen) – powiedziała Anna Zimecka, Project Director w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest jedynym oficjalnym przedstawicielem Festiwalu Cannes Lions oraz organizatorem polskich eliminacji do konkursu Young Lions.