– Rosnąca z roku na rok liczba zgłoszeń do KTR, cieszy nas jako Zarząd Klubu Twórców Reklamy, organizatora wydarzenia. Zależy nam na tym, by każda dobra praca ukazująca się na polskim rynku trafiała jako zgłoszenie do konkursu. Coroczne zmiany i stałe zaangażowanie ciekawego oraz doświadczonego jury, wreszcie rosnący stale prestiż nagrody sprawiają, że warto o miecz KTR powalczyć. KTR to najwyższa i najtrudniejsza do zdobycia nagroda za kreatywność w Polsce zarówno dla Agencji, jak i klientów. Nierzadko to sami klienci są zainteresowani zgłaszaniem prac do konkursu, co bardzo jest dla nas ważne. Widać, że tak jak w innych krajach, tak i w Polsce rośnie zrozumienie czym dla komunikacji marketingowej jest jakość kreacji: pomysł, wykonanie, adekwatność. Przy tej okazji też my jako przedstawiciele tej branży mamy szansę zakomunikować naszym odbiorcom: „Hej! To co widzisz na co dzień, mogłoby wyglądać tak!” – powiedział Przemek Bogdanowicz (2012 agency), Przewodniczący Zarządu KTR, w 2015 r. dodatkowo przewodniczący kategorii Design.
– Wzrost o ponad 300 zgłoszeń do konkursu r/r to ogromna radość dla organizatorów. Zauważalne jest jednak, że utrzymują się tendencje wskazujące w jakich obszarach klientom najbardziej zależy na największej kreatywności. Wiodące kategorie to: Active Advertising i Digital. Cieszy niemal 2-krotny wzrost względem ubiegłego roku prac w kategorii Film, Ilustracja oraz Warsztat Audio Wideo, którego reguły konkursowe opracowywali od nowa przedstawiciele firm produkcyjnych. Stabilną liczbą zgłoszeń cechują się kategorie: Design, Media i Fotografia. Z kolei lekki wzrost nastąpił w kategoriach Druk oraz Kampania. To tylko potwierdzenie postępujących zmian, które zachodzą w dzisiejszej komunikacji – odchodzenia od mediów klasycznych na rzecz mediów cyfrowych i myślenia „Active” i „Digital” – stwierdziła Anna Zimecka, Project Director SKM SAR.
Zobacz również
Wszystkie zgłoszenia ocenia jury podczas dwuetapowych obrad. Pierwszy z nich polegał na wyłonieniu short list poprzez internetową platformę konkursową SKM SAR. Właśnie w siedzibie SKM SAR rozpoczęły się drugie etapy głosowania – spotkania jurorów, gdzie w drodze dyskusji zostaną wyłonione nagrodzone prace.
Jak co roku obradom przewodniczy znany i ceniony dyrektor kreatywny – w tym roku jest to Jon Williams (Chief Creative Officer, Grey, EMEA). Kieruje on bezpośrednio obradami jury oceniającego kategorie: Druk, Film, Radio, Media, Kampania, jak również jury głosującego na Grand Prix konkursu. Razem z Jonem pracują przewodniczący kategorii: Fotografia – Wojtek Dagiel; Warsztat Audio Video: Jacek Pawlak; Ilustracja – Przemysław „Trust” Truściński; Design – Przemek Bogdanowicz; Digital – Mikołaj Sadowski; Active Advertising – Maciek Waligóra; Jury zintegrowane (Film, Radio, Druk, Media, Kampania) – Bartek Rams.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wraz z przewodniczącymi tegoroczne jury liczy 80 osób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Audytorem konkursu jest Firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy.
W konkursie zostaną przyznane nagrody specjalne: dla najlepszej agencji reklamowej, najlepszego studia produkcyjnego, domu produkcyjnego oraz dla reklamodawcy roku. Statuetki zostaną wręczone podczas Gali KTR – 14 maja w Teatrze Polskim w Warszawie.
Więcej informacji o Konkursie KTR na stronie.