Problem depresji wśród młodzieży wciąż się nasila, a ostatnie dwa lata (m.in. pandemia, zmiany w systemie edukacji, wojna w Ukrainie) były dla nich szczególnie trudne. Fundacja ITAKA i marka Reserved wyszły naprzeciw problemom pokolenia Zet i zainicjowały akcję charytatywną pod nazwą Telefon Zaufania Młodych. Dzięki niemu młodzi nastolatkowie mogą liczyć na wsparcie psychologiczne w sytuacji kryzysowej. Przy specjalnie założonym telefonie dyżurują specjaliści, którzy mają wieloletnie doświadczenie w pracy zarówno z młodzieżą jak i z osobami dorosłymi.
O tym niezwykłym projekcie, który nie jest elementem kampanii, ale bezinteresowym wyciągnięciem pomocnej dłoni w kierunku młodych ludzi, opowiadają w naszym podcaście jego inicjatorzy: Izabela Jezierska-Świergiel (wiceprezes Fundacja ITAKA) i Rafał Gruszkiewicz (kierownik ds. komunikacji Digital & PR w dziale Visual Communication polskiej marki modowej Reserved).
Zobacz również
– Zajmujemy się tematem zdrowia psychicznego od przynajmniej 20 lat, dlatego temat depresji jest nam dobrze znany. Mamy pełen zespół specjalistów i psychologów, dlatego gdy tylko marka Reserved zgłosiła się do nas, od razu się zgodziliśmy założyć wspólnie Telefon Zaufania. W ciągu pierwszego roku działania Telefonu, zanotowaliśmy 9321 połączeń, w tym 840 konsultacji – Izabela Jezierska-Świergiel.
– Ludzie często nie zdają sobie sprawy, że duże firmy mają realne przełożenie na nasze życie codzienne, szczególnie w trudnych sytuacjach. Mam nadzieję, że to jest moment, w którym myślenie marketerów zacznie się zmieniać. Cieszę się, że jesteśmy pionierami w marketingu empatycznym, który powinien być na stałe wpisany w strategię każdej marki – mówi Rafał Gruszkiewicz.
Przypominamy, że na Telefon Zaufania Młodych można dzwonić pod numer 22 484 88 04.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Telefon działa w dniach poniedziałek-piątek w godzinach 12:00-20:00
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji znajdziecie na stronie www.stopdepresji.pl
Izabela Jezierska-Świergiel – wiceprezes Fundacja ITAKA. Od 12 lat związana z organizacją, początkowo jako koordynator programów profilaktycznych, w tym kampanii STOP DEPRESJI, potem jako dyrektor działu PR. Odpowiedzialna za wizerunek organizacji w mediach jak i budowanie zaufania społecznego.
Rafał Gruszkiewicz – kierownik ds. komunikacji Digital & PR w dziale Visual Communication polskiej marki modowej Reserved (wchodzącej w skład LPP). W ramach swoich obowiązków odpowiada za tworzenie i wdrażanie globalnej strategii komunikacji marki w obszarach digitalowych i współpracę z partnerami mediowymi.