W czerwcu 2021 roku Reserved wspólnie z Fundacją ITAKA uruchomili Telefon Zaufania Młodych. Za jego pośrednictwem w ciągu dwunastu miesięcy odbyło się 9321 rozmów telefonicznych, 3045 rozmów na czacie i 840 konsultacji psychologicznych. Inicjatywa została przedłużona o kolejny rok, aby dalej wspierać przedstawicieli pokolenia Z, którzy potrzebują wsparcia psychologicznego.
Widzimy, że problem, na który odpowiedzieliśmy rok temu uruchamiając Telefon Zaufania Młodych, wciąż jest aktualny i istotny. Chcemy tworzyć świadomą markę, w swoich działaniach kierować się empatią i dalej wspierać takie inicjatywy, ponieważ zapotrzebowanie na wsparcie psychologiczne dla młodych nadal jest duże – wyjaśnia Rafał Gruszkiewicz, kierownik ds. komunikacji Digital & PR marki Reserved.
Zobacz również
To już ponad rok, jak Fundacja ITAKA wspólnie z Reserved działają, niosąc wsparcie psychologiczne młodym ludziom. Telefon Zaufania Młodych to nie tylko telefoniczna linia wsparcia, ale także pakiet sesji online. Mając świadomość, że jedna rozmowa często nie zaspokaja nawet podstawowych potrzeb naszych beneficjentów, każdej osobie oferujemy możliwość pięciu spotkań z psychologiem. To jeszcze nie terapia, ale już taka liczba spotkań, która pozwala na udzielenie realnej pomocy osobie w kryzysie. Przez ten czas pomogliśmy prawie trzynastu tysiącom osób. To fantastyczny wynik jak na Telefon, który działa od kilkunastu miesięcy. Widzimy, jak bardzo jesteśmy potrzebni. Każdego dnia bardziej. I dlatego tak bardzo cieszymy się z możliwości kontynuowania współpracy z Reserved – dodaje Anna Jurkiewicz, prezes Fundacji ITAKA
Problem depresji wśród młodzieży wciąż się nasila, a ostatnie lata były szczególnie trudne. Odizolowanie, brak spotkań towarzyskich lub nawet zwyczajnej szkolnej rutyny spowodowały znaczne pogorszenie kondycji psychicznej dzieci i nastolatków. Jak mówi Izabela Świergiel z Fundacji ITAKA, ogromna przeszkoda pojawia się już na etapie poszukiwania pomocy. Młodzi boją się zaufać bliskim albo bagatelizują problem, dlatego tak ważna jest możliwość dostępu do takich kanałów wsparcia, które zapewnią komfort anonimowości.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Telefon niezmiennie będzie funkcjonował pod numerem 22 484 88 04. Dyżurujący specjaliści, mający wieloletnie doświadczenie, będą dostępni pięć dni w tygodniu – od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00–20:00. Dzięki temu młode osoby będą mogły skontaktować się w najlepszym dla siebie momencie, bez osób trzecich.
Kolejną formą pomocy jest cykl spotkań online; w przypadku osób nieletnich wymagać będzie pisemnej zgody rodzica lub opiekuna. Niemniej jest to unikatowa i wyjątkowa forma pomocy, pozwalająca dogłębnie zbadać problem, a jednocześnie nieobciążająca finansowo. Szczegółowe informacje o telefonie dostępne są na stronie www.stopdepresji.pl.
Przyjęty okres realizacji wspólnych działań to: od 1.06.2022 do 31.05.2023. Beneficjenci mogą liczyć na telefoniczne wsparcie psychologiczne czterdzieści godzin tygodniowo oraz bezpośrednią pomoc w formie cyklu pięciu pięćdziesięciominutowych spotkań online na osobę, co przekłada się na 840 godzin bezpłatnego wsparcia bezpośredniego.
Z Telefonem Zaufania Młodych najczęściej kontaktują się młodzi dorośli, czyli osoby, które są już pełnoletnie, ale nadal nie czują się dorosłe. To bardzo trudna grupa do zaopiekowania, która nie może już korzystać z telefonów zaufania dla dzieci, ale też nie czuje się komfortowo kontaktując się z liniami wsparcia dla osób dorosłych. Mają 18, 19, 20 lat. Dopiero uczą się, jak być dorosłym. Częściej na kontakt decydują się kobiety niż mężczyźni, a problemy, z którymi się do nas zgłaszają to tematy związane z zaniepokojeniem stanem psychicznym ich samych albo ich bliskich. Pojawiają się również kwestie zdrowia fizycznego, niepełnosprawności, ale także problemy związane z przemocą w rodzinie lub w relacjach rówieśniczych – mówi Prezes Fundacji ITAKA.