Rewolucja w rekrutacji tuż za rogiem

Coraz więcej Polaków nie chce tracić czasu i pieniędzy dojeżdżając do pracy i przy wyborze pracodawcy preferuje bliską lokalizację. Sęk w tym, że ani portale rekrutacyjne, ani pracodawcy, nie byli dotąd skłonni uwzględniać takiego kryterium.
O autorze
2 min czytania 2018-04-09

Aplikacja mobilna Praca Za Rogiem wprowadziła taką możliwość i zachęciła już ponad 0,5 mln użytkowników.

Jeszcze kilka lat temu, jednym z głównych czynników wyboru pracodawcy były pieniądze. Dziś Polacy zaczynają stawiać także na inne benefity, takie jak atmosfera w pracy, możliwość czasowej pracy zdalnej czy odległość od miejsca zamieszkania. Potwierdza to chociażby badanie ARC Rynek i Opinia, w którym lokalizacja miejsca pracy i dogodny dojazd były trzecim głównym motywatorem pozapłacowym wybieranym przez pracowników. Wskazało na nie 60% respondentów.

Nic zresztą dziwnego, bo w korkach stoimy coraz więcej, niektóre dane mówią nawet o 40 godzinach spędzonych w aucie miesięcznie*. To czas, który moglibyśmy spędzić z rodziną czy przyjaciółmi. To także przyczyna niższej efektywności w pracy, spóźnień i zwiększonego stresu.

Portale nie nadążają za rynkiem

Tymczasem portale rekrutacyjne, z których najczęściej korzystamy poszukując nowej pracy, nie nadążają za tymi oczekiwaniami. Szukać pracy możemy co najwyżej ograniczając się do danego miasta, co w przypadku największych aglomeracji nierzadko przekłada się na kilkadziesiąt kilometrów pokonywanych  i do pracy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To niedopasowanie postanowiły zmienić dwie firmy: LMC s.r.o, czeski lider rekrutacji online oraz Direct People Innovation, firma zajmująca się tworzeniem i wdrażaniem innowacji dla korporacji. W ten sposób powstała aplikacji mobilna Praca Za Rogiem, która najpierw okazała się hitem na rynku naszych sąsiadów, a teraz bije rekordy popularności w Polsce.

Radar na pracę

Praca Za Rogiem swoim działaniem przypomina radar. Użytkownik określa promień, w jakim licząc od swojej aktualnej pozycji lub oczekiwanego miejsca pracy, chciałbym znaleźć pracę, żądane zarobki i słowa kluczowe. Kontakt pomiędzy pracodawcą, a kandydatem jest uproszczony do minimum.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Praca za Rogiem trafia dokładnie w potrzeby dzisiejszego rynku pracy. Jest równocześnie doskonałym przykładem tego, jak korporacje mogą skuteczniej budować innowacje w oparciu o poznanie potrzeb ludzi i tworzenie własnych rozwiązań we współpracy z doświadczoną w budowaniu i wdrażaniu innowacji agencją. Popularność aplikacji zdobyta w tak krótkim czasie, to świetny wynik, który bardzo nas cieszy, ale uważamy, że potencjał jest wielokrotnie wyższy, bo Polacy coraz bardziej szanują swój prywatny czas – mówi Piotr Nejman z Direct People Innovation Poland, firmy, która współtworzyła Pracę za Rogiem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Praca Za Rogiem jest darmowa dla kandydatów oraz dla poszukujących kandydatów małych firm. Korzystać z niej mogą również duże przedsiębiorstwa, które oprócz aplikacji otrzymują także zaawansowane narzędzia rekrutacyjne ułatwiające zarządzanie wieloma procesami rekrutacyjnymi. W bazie znajduje się już kilkanaście tysięcy ofert z setek zawodów i specjalizacji. I jak przyznaje Nejman: „być może jeszcze nie za każdym rogiem znajduje się wymarzona praca, ale z każdym dniem docierają do nas głosy coraz większej liczby zadowolonych użytkowników”.