Świętując 100-lecie marki, CSAA Insurance Group, postanowił zaprezentować swoje nowe ubezpieczenie „InsurAAAnce” za pomocą „nieśmiertelnej” piosenki. W nowej reklamie wystąpił brytyjski piosenkarz Rick Astley, który po ponad trzech dekadach przywraca kultową choreografię i stroje z lat 80. w nowym teledysku do „Never Gonna Give You Up”.
Skąd taki wybór? Jak twierdzi CSAA Insurance Group, hit z 1987 roku zawiera obietnicę, jaką marka od lat składa swoim klientom.
Zobacz również
Cieszymy się, że możemy współpracować z Rickiem Astleyem, nie tylko, aby wrócić do radości z jego klipu, ale także, by podkreślić wartość, jaką nasi klienci otrzymują dzięki InsurAAAnce. I najwyraźniej niezatarty tekst „Never Gonna Give You Up” jest jednym z najlepszych sposobów na dzielenie się tym przesłaniem – powiedziała Linda Goldstein, wiceprezes wykonawcza ds. obsługi klienta i marketingu w CSAA Insurance Group.
Ta żartobliwa reklama wykorzystuje teledysk, o którym Internet nie daje zapomnieć od wielu lat. „Never Gonna Give You Up” stał się na nowo popularny dzięki internetowemu żartowi zwanemu „Rickrollingiem”. Osoba poszukująca informacji w sieci, otrzymuje „zamaskowany” link, który – zamiast wskazówek na dany temat – otwiera teledysk do hitu Ricka Astleya.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Na fali popularności wielu memów i interntowych pranków, klip „Never Gonna Give You Up” zebrał już ponad 1,2 miliarda wyświetleń na YouTube i prawie 600 milionów odtworzeń na Spotify.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz wypuszczenia nowego teledysku, marka umieściła w USA billboardy z podobizną fryzury piosenkarza oraz z kodami QR. Po zeskanowaniu kodu odbiorcy zostają przekierowani na stronę z nowym teledyskiem, który jest jednocześnie reklamą ubezpieczenia.
Oddanie hołdu mojemu teledyskowi w reklamie AAA Insurance – od scenerii do elementów garderoby – było niesamowitą podróżą w głąb pamięci. Jestem podekscytowany współpracą z inną kultową marką, która z pewnością przetrwała próbę czasu – podsumował Rick Astley.
PS
Muzyka i marketing to zgrany duet, dlatego marki coraz częściej sięgają po trackvertising. Polega on na współpracy między brandem i artystami muzycznymi, w ramach której powstaje wspólny utwór i teledysk.