Jasno komunikowana współpraca
Zobacz również
Trackvertising polega na współpracy między markami i artystami muzycznymi, w ramach której powstaje wspólny utwór i teledysk. Taka produkcja zawiera odniesienia do brandu w tytule, tekście piosenki i/lub w teledysku. Co najważniejsze, współpraca jest wyraźnie zakomunikowana, zatem odbiorca nie ma wątpliwości, że obecność produktu, nazwy czy logo marki w teledysku to efekt w pełni zamierzonego działania.
Wymuszone, „przypadkowe” lokowanie produktu w klipie rzadko spotyka się z pozytywnym odbiorem i – zamiast przyciągać odbiorców – sprawia, że efekt jest kiczowaty i sztuczny. Aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy, w szczególności reprezentanta młodego pokolenia, marka powinna sięgnąć po szczerość w przekazie zamiast nachalnego „przemycania” logo do teledysku. Odbiorcy znacznie bardziej entuzjastycznie podchodzą do jawnej, wyraźnie komunikowanej współpracy.
Reklama w formie teledysku
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Mocną stroną trackvertisingu jest bliska relacja reklamy ze sztuką, która ma zdolność budzenia silnych emocji. Obecność marki w utworze, który podbija listy przebojów, to niewątpliwie przepis na sukces. Teledyski szybko stają się viralem – są to treści video najczęściej udostępniane w sieci. Dzięki temu klipy w bardzo krótkim czasie trafiają do tysięcy, a nawet milionów odbiorców, co spontanicznie i naturalnie buduje świadomość marki. Co więcej, dzięki nośnemu przebojowi, marka może zakorzenić się w świadomości odbiorców na bardzo długi czas i zyskiwać za każdym razem, gdy popularność teledysku powraca – nawet po latach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trackvertising ma różne oblicza, dotyczy zarówno najpopularniejszych artystów, jak i wschodzących talentów. Zdarza się, że nazwa brandu lub produktu staje się motywem przewodnim całego utworu i klipu. Innym razem marka pozostawia artyście większą swobodę twórczą, zatem jej obecność w teledysku jest znacznie bardziej subtelna, symboliczna, a nieraz ogranicza się jedynie do opisu klipu. Co więcej, niejednokrotnie takiej współpracy towarzyszą specjalne działania marketingowe, mające na celu dodatkowe zaangażowanie odbiorców, np. w postaci współtworzenia teledysku.
Jak w przypadku każdej współpracy nawiązanej pomiędzy marką a znaną osobą, trackvertising niesie ze sobą pewne ryzyko dla wizerunku brandu. Niezbędny jest zatem przemyślany dobór artysty, spójny z komunikacją marki i dostosowany do grupy docelowej. Ostatecznie trackvertising powinien prowadzić do sytuacji win/win, zapewniając obu stronom promocję o szerokim zasięgu, przy jednoczesnym trafieniu w preferencje odbiorców. Jak w świecie marketingu łączy się teledyski i reklamę? Poniżej prezentujemy najciekawsze, wybrane przykłady trackvertisingu.
Activia
Trackvertising nie jest żadną nowością, choć do dziś dynamicznie się rozwija. Spory wzrost popularności tego typu promocji nastąpił w roku 2014, czego najlepszym przykładem jest współpraca Activii (Danone) z Shakirą w pierwszej globalnej kampanii marki, zatytułowanej „Dobre samopoczucie bierze się ze środka”. Kolumbijska piosenkarka wsparła kampanię, w ramach której powstał utwór „Dare (La La La)”. Choć w teledysku-reklamie nie pojawia się produkt, a logo Activii jest subtelnie wyeksponowane jedyne na początku i na końcu nagrania, w spocie zaprezentowano motyw przewodni całej kampanii – rysowanie symbolu uśmiechu na brzuchu.
Popularny utwór z 2014 roku promował jedocześnie mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii. W teledysku gościnnie pojawiły się takie nazwiska ze świata sportu jak Gerard Pique, Leo Messi czy Neymar. Co więcej, reklama została również wydana w ramach partnerstwa humanitarnego ze Światowym Programem Żywnościowym.
W kilka miesięcy po premierze, teledysk Activii i Shakiry „La La La” zyskał tytuł najczęściej udostępnianej reklamy w mediach społecznościowych, bijąc rekord ówczesnego mistrza – Volkswagena z reklamą „The Force”. W ciągu kilku miesięcy teledysk „La La La” został udostępniony ponad 5 mln razy na Facebooku, Twitterze i różnych blogach, zostawiając „zwykłą” reklamę niemieckiego producenta samochodów daleko w tyle.
H&M
Gigant odzieżowy nawiązał współpracę z Beyonce w ramach promocji kolekcji strojów kąpielowych i odzieży plażowej. Półtora minutowy teledysk do autorskiego utworu „Standing on the Sun” przedstawia amerykańską artystkę w malowniczym otoczeniu Bahamów. Klip utrzymany w stylistyce teledysków Beyonce to także artystyczna prezentacja letniej oferty H&M.
Premiera reklamy z udziałem amerykańskiej gwiazdy wpisała się w okres, kiedy fani oczekiwali na kolejny album artystki. Utwór, który stał się przedsmakiem kolejnego krążka Beyonce, spotkał się z dużym entuzjazmem wśród sporej części odbiorców, co wyraźnie przełożyło się na popularność całej letniej kampanii H&M. Z drugiej strony część fanów skrytykowała wspieranie producenta odzieży skarżonego o złe traktowanie swoich pracowników, zwłaszcza osób zajmujących się szyciem ubrań w fabrykach w Bangladeszu. Odbiorcy zarzucili również twórcom teledysku nadmierne wykorzystywanie retuszu i ukazywanie sztucznych kobiecych ciał.
Coca-Cola
Duet „Coca-Cola i muzyka” z pewnością nieraz w pierwszej kolejności przywodzi na myśl kultową piosenkę „Wonderful Dream” Melanie Thornton. Utwór powstał na potrzeby globalnej kampanii Coca-Coli już w roku 2001 roku. „Wonderful Dream” (w polskiej wersji „Coraz bliżej Święta”) doczekał się wielu remake’ów w różnych językach i od dwudziestu lat funkcjonuje jako jeden z najpopularniejszych komercyjnych symboli świąt.
Coca-Cola od lat chętnie opiera swoją komunikację o muzykę i współpracę ze znanymi artystami. Kampanii „Taste of feeling”, która ruszyła w 2016 roku, początkowo towarzyszył akustyczny utwór o podobnym tytule. Marka postanowiła jednak połączyć siły z jednym z najpopularniejszych producentów muzycznych, aby utwór stał się „podnoszącym na duchu hitem, który dotrze do słuchaczy na całym świecie”. W tym celu Coca-Cola zaprosiła do współpracy szwedzkiego producenta Avicii oraz wokalistę Conrada Sewella, aby stworzyć przebój silnie nawiązujący do hasła przewodniego marki. Teledysk z udziałem artystów przedstawia krótkie historie młodych ludzi, którym towarzyszy butelka popularnego napoju.
Utwór „Taste the Feeling” stał się także hymnem marki w kampanii reklamowej podczas mistrzostw UEFA Euro 2016 oraz Igrzysk Olimpijskich w Rio w 2016 roku.
Spośród muzycznych współpracy Coca-Coli warto wyróżnić także wspólny projekt z Kary Perry, DJ-em Tiesto z wokalnym wsparciem Aitany. W 2020 roku marka postanowiła stworzyć platformę „Open” i połączyć siły z muzykami, aby szerzyć przesłanie optymizmu i nadziei w remiksie „Resilient” – piosenki z najnowszego albumu Katy Perry. Teledysk pokazuje „domowe” nagrania młodych ludzi z całego świata, którzy w czasie pandemii zostali zmuszeni do pozostania w mieszkaniach. Ideą kampanii było zachęcenie ludzi do docenienia tego, co „być może wcześniej uważano za oczywiste”.
– W miarę zbliżania się do końca 2020 roku współpracujemy z Katy Perry, aby szerzyć przesłanie nadziei i pozytywności, szczególnie dla następnego pokolenia. Lockdown oznacza, że młodzi ludzie przegapili ważne dla życia chwile – od studniówek i ukończenia szkoły po zwykłe przebywanie z przyjaciółmi twarzą w twarz. Ta piosenka jest im dedykowana – opowiedział Walter Susini, dyrektor ds. marketingu w Europie, Coca-Cola Company.
Wśród nagrań ukazujących chwile z życia młodych ludzi przewija się główne hasło kampanii Coca-Coli – „Open”. Obrazom towarzyszą również motywy w charakterystycznym czerwonym kolorze, będącym „drugą sekretną formułą marki”.
W tym roku Coca-Cola w Polsce obchodzi swoje 50-lecie. Z tej okazji marka postanowiła nagrać remake znanego utworu, który w latach 90. wykonywała m.in. Kasia Kowalska. Dziś Coca-Cola postanowiła nawiązać współpracę z gwiazdą młodego pokolenia i laureatką Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci 2021 – Sarą James.
13-letnia wokalistka nagrała własną aranżację utworu „Magia jest w nas” i wystąpiła w teledysku, w którym wielokrotnie prezentowany jest flagowy produkt marki. Sam tytuł piosenki również nawiązuje bezpośrednio do platformy Coca-Coli – Real Magic, która zadebiutowała w 2021 roku. Piosenka Sary James ma na celu pokazanie, że magiczne chwile możemy znaleźć w naszej codzienności, kiedy spotykamy drugiego człowieka.
W maju 2022 roku Coca-Cola rozszerzyła zasięg swojej platformy muzycznej Coke Studio. W globalnej kampanii marka zaprezentowała spot zatytułowany „Dyrygent”, w którym różni artyści wykonali odświeżoną wersję utworu „Kind of Magic” zespołu QUEEN. W ramach nowej platformy marka postawiła jednak na wschodzące talenty, rezygnując ze współpracy z celebrytami. Wśród muzyków wykonujących „nową wersję” kultowej piosenki QUEEN znaleźli się m.in. amerykańska piosenkarka R&B Ari Lennox, kanadyjsko-indyjski raper i producent Tesher, brytyjski piosenkarz Griff, turecki producent Ekin Beril, latynoska wokalistka Mariah Angeliq, nigeryjski piosenkarz, autor tekstów i producent Tems czy południowokoreański girlsband TRI.BE.
– Coca-Cola zawsze miała silny związek z muzyką, pracując z wyróżniającymi się, wschodzącymi talentami w różnych społecznościach we wszystkich zakątkach świata, a także z łączeniem ludzi ponad granicami i kulturami. Coke Studio łączy te dwie rzeczy w mocny i przyszłościowy sposób, wspierając rozwój talentów w branży muzycznej, jednocześnie łącząc publiczność z nową muzyką – i ze sobą nawzajem – powiedział Joshua Burke, szef globalnego marketingu muzyki i kultury w The Coca-Cola Company.
Coca-Cola zapowiedziała stworzenie kolejnych utworów we współpracy z artystami występującymi w spocie.
Gaminate
Na promowanie młodych artystów postawiła także polska marka Gaminate. We współpracy z agencją VYRAL producent suplementów dla graczy stworzył konkurs na TikToku Gaminate Rap, który polegał na skomponowaniu zwrotki utworu w duecie z ambasadorem akcji – Hajperem. Zwieńczeniem projektu jest utwór Gaminate – „Możesz Więcej” złożony ze zwycięskich zwrotek oraz teledysk z udziałem sześciu artystów.
– Dzięki projektowi Gaminate Rap, 6 młodych artystów może pochwalić się wydanym kawałkiem i dorobkiem w postacie profesjonalnego teledysku. Na rynku pojawia się nowy label dla młodych twórców – Horo.one któremu zaproponowaliśmy współpracę managerską z zwycięzcami. Dzięki temu twórcy już pod okiem Horo, będą tworzyć dalej swoją muzykę – powiedział Jakub Lużyński z agencji VYRAL.
– Konkurs Gaminate Rap i jego finał w postaci utworu „Możesz Więcej” to niezwykle ciekawy i trudny projekt. Od samego początku założyliśmy, że Gaminate tworzy przestrzeń, daje szanse i praktycznie nie ingeruje w twórczość młodych ludzi. Mam na myśli pierwszy etap, wybór finalistów i powstanie teledysku. Nie sugerowaliśmy zmiany ani jednej litery tekstu, ani jednej nuty melodii. Oczywiście podstawowym założeniem było, aby to, co powstanie, było bardzo jakościowe i przyniosło WIN-WIN-WIN ( Gaminate – artyści – agencja Vyral). Wierzymy, że tak się stało i każdy z uczestników projektu widzi jego dużą wartość. Mocno trzymamy kciuki za chłopaków! – dodał Robert Samaruk, co-founder, Gaminate.
Trackvertising okazał się niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, a teledysk spełnił jednocześnie rolę angażującej reklamy. Jakub Lużyński z agencji VYRAL podkreśla jednak, że aby osiągnąć pozytywny feedback od widzów, nie ma miejsca na nieprzemyślane działania – przede wszystkim trzeba umieć poruszać się wśród trendów i dobrze je rozumieć.
– Tik Tok promocyjny z Hajperem osiągnął 2.3 miliony wyświetleń, hashtag #gaminateRAP – 2.5 miliona przy bardzo mocnym zaangażowaniu widzów. W TikTokach uczestników konkursu pojawiają się produkty Gaminate, a w nawijkach są do nich nawiązania. Wszystko wygląda bardzo naturalnie i co najważniejsze – autentycznie – wyjaśnił Lużyński. – Komentarze pod naszym teledyskiem na YouTube wskazują że komunikacja marki z widzami w ten sposób jest bardzo skuteczna. Pojawiają się pierwsze reaction videos, inni youtuberzy mówią pozytywnie o projekcie – dodał.
Jak twierdzi współzałożyciel marki Gaminte, świat muzyki i gamingu łączy bardzo wiele – „od kluczowego słowa gra/grać, po wzajemne przenikanie się tych dwóch światów. Muzyka i gaming to pasje młodych ludzi”.
– Raperzy już od dawna dyktują trendy i lokują produkty w swoich teledyskach. Tu wyróżniamy się z naszą akcją. Wyszliśmy do środowiska jako jego patron, dając wygranym wolność twórczą, dzięki której stworzyli wyjątkowy numer hip hopowy. Takiej energii nie da się podrobić i ta energia została przelana na widzów. Teledysk na YT cieszy się dużą popularnością i bardzo pozytywnymi reakcjami – stwierdził Jakub Lużyński, VYRAL.
– Jeśli marka rozumie co może, co powinna a czego nie powinna robić w takim projekcie, to szanse na zaangażowanie odbiorców mocno rosną. Uruchamiając projekt uważaliśmy, że trackvertising to bardzo skuteczne narzędzie, które idealnie wpisuje się w to, co zawsze powtarzamy fanom Gaminate: „Gramy dla Was i z Wami”. Teledysk, w którym wspólnie z Agencją Vyral stworzyliśmy warunki do artystycznego wyrazu 6 młodych twórców, to projekt, który jasno pokazuje, jak zamieniamy słowa na czyny – dodał Robert Samaruk, Gaminate.
Po udanym debiucie projektu Gaminate Rap marka planuje kontynuację współpracy ze zwycięskimi raperami w związku z dalszą promocją produktów. W planach jest też następna edycja konkursu oraz większy projekt we współpracy z topowymi artystami.
mBank
Kolejny przykład trackvertisingu na polskim rynku to działania mBanku, któr postanowił za pomocą teledysku nie tylko zaprezentować się odbiorcom w oryginalny sposób, ale także kreatywnie zareklamować swoją konkretną ofertę. Dzięki współpracy z piosenkarką Natalią Nykiel powstał interaktywny teledysk do utworu „Kokosanki”.
Aby dodatkowo zaangażować odbiorców, mBank sięgnął po technologię, która śledzi, ile osób ogląda nagranie. Dzięki temu klip stawał się coraz ciekawszy, kiedy oglądało go wspólnie więcej widzów. Przez pierwsze sześć tygodni od premiery teledysk w czasie rzeczywistym dostosowywał się do liczby odbiorców – dla jednej osoby teledysk wyświetlał się w czarno-białych barwach, jednak gdy do oglądania dołączyła kolejna osoba, klip nabierał kolorów. Takie rozwiązanie miało na celu symboliczne zaprezentowanie zasad programu polecania w mBanku, który polega na tym, że za każde polecenie Konta dla młodych, obie strony mogą zyskać dodatkowe benefity.
Cały teledysk został stworzony z wykorzystaniem techniki motion control, polegającej na łączeniu czterech nagranych scenerii i płynnego przechodzenia pomiędzy każdą z nich. Samo logo mBanku pojawia się w teledysku kilka razy, wplatając się w tło pełne różnych kolorów i neonów.
Durex
Do udziału w kampanii „Gorące Letnie Noce” marka Durex zaprosiła zespół The Dumplings. Muzycy skomponowali utwór „Bez słów”, który miał na celu zachęcenie do cieszenia się bliskością, bezpieczeństwem i atmosferą gorących letnich nocy. Durex zdecydował się na „naturalne” pokazanie swojego logo w klipie, wplatając pomiędzy miłosne sceny kilkusekundowe ujęcia z produktami marki. Dodatkowo teledysk nagrano z udziałem prawdziwych par, aby uchwycić wyłącznie autentyczne emocje.
Tymbark
Z okazji obchodów 85-lecia marki Tymbark zaprosił znanych polskich wykonawców do stworzenia własnej aranżacji utworu „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał”. Kultowa piosenka zespołu Skaldowie, która towarzyszyła komunikacji marki od wielu lat, została zaprezentowana w zupełnie nowych odsłonach przez Artura Rojka, sanah, Vito Bambino, czy zespół Kwiat Jabłoni. Każdy z artystów nadał kultowemu utworowi indywidualny charakter, co sprawiło, że w rozgłośniach radiowych, telewizji czy social mediach pojawiły się cztery odmienne wersje piosenki.
Co ciekawe, Tymbark nie nagrał kilku teledysków, ale udostępnił interaktywną opcję współtworzenia klipu. Zastosowana technologia deep fake pozwoliła widzom „dołączyć” do artystów i wziąć udział w teledysku razem z nimi.
Mastercard
Popularna piosenka, której autorami są polscy artyści młodego pokolenia – sanah i Sobel – powstała we współpracy z marką Mastercard. Wokaliści reprezentujący różne style muzyczne podjęli współpracę z marką, aby stworzyć utwór „Cześć, jak się masz?” i tym samym zainaugurować nową platformę muzyczną Mastercard Music, której celem jest „łączenie ludzi przez muzykę bez względu na różnice i dystans, które ich dzielą”.
Jak twierdzi marka, do współpracy zaproszono właśnie tych artystów, ponieważ szukano nieoczywistych duetów, które mogą łączyć ze sobą fanów muzyki o odmiennych gustach. Informacja o współpracy marki z artystami została zakomunikowana jedynie w opisie filmu, bez umieszczania identyfikacji wizualnej brandu w teledysku. Na potrzeby kampanii Mastercard powstał jednak dodatkowy, krótki spot promocyjny, w którym widzimy logo marki wkomponowane w przestrzeń miejską.
– Muzyka i dźwięk to nierozerwalna część DNA Mastercard, dlatego to właśnie na nich bazowaliśmy, tworząc tę nową platformę komunikacji z konsumentami. Wierzymy w jednoczącą moc muzyki i w to, że uda się nam za jej pomocą zjednoczyć Polaków i odbudować na nowo poczucie wspólnoty. United in music to więcej niż projekt. To misja, jaką stawia przed sobą Mastercard. To próba mówienia uniwersalnym językiem i niwelowania podziałów przez muzykę – wyjaśnił Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
W ramach kampanii promującej Mastercard Music, marka zaplanowała również koncerty artystów na żywo, streamingi online oraz aktywności dla konsumentów w mediach społecznościowych i muzycznych serwisach streamingowych. Co więcej, część użytkowników kart Mastercard zyskała możliwość spotkania z artystami na żywo czy udziału w zamkniętych wydarzeniach.
Jaguar
Na stworzenie własnej platformy muzycznej postawiła także marka Jaguar. Program Jaguar Originals zakłada „pokazanie sylwetek niebanalnych twórców i ich procesu twórczego”.
Owocem współpracy Jaguara i Vito Bambino jest piosenka „Poszło” inspirowana wartościami brytyjskiej marki samochodów. Jak podkreśla wokalista, marka wcieliła się w rolę „nienachalnego obserwatora procesu twórczego”, dając wolną rękę w komponowaniu dzieła.
W ramach kampanii powstał także film ukazujący kulisy tworzenia utworu oraz teledysku. W spocie krok po kroku można poznać pracę artysty, który ostatecznie podsumowuje współpracę słowami „Zaufaliśmy sobie z Jaguarem”.
To nie pierwsza współpraca Jaguara z muzykami. W 2019 roku brytyjska marka połączyła świat muzyki z nowoczesnymi technologiami w kampanii Jaguar SET THE PACE. Na potrzeby kampanii powstał utwór „Duch” w wykonaniu duetu XXANAXX i Marka Bilińskiego.
W teledysku eksponującym logo marki widzimy parę bohaterów, Klaudię i Michała, którzy przemierzają miasto Jaguarem I-PACE, aby na końcu podróży spotkać się z Markiem Bilińskim, kompozytorem muzyki elektronicznej.
Tiger Energy Drink
Z końcem kwietnia swoją premierę miał utwór „Rok Tygrysa” Young Leosi. Teledysk do utworu to przykład produkcji, w której postawiono na wyraźną ekspozycję logotypu marki. Nazwa Tiger Energy Drink pojawia się na ubraniach tancerzy, a puszki napoju energetycznego widzimy w rękach postaci towarzyszących wokalistce. Niektórzy z tancerzy piją napój, a inni wykorzystują go jako elementu choreografii, ustawiając puszki blisko twarzy, aby skierować uwagę widza na produkt. Sam tytuł utworu „Rok Tygrysa” również odnosi się do nazwy promowanego produktu spożywczego.
Pyszne.pl
Wśród muzycznych nowości promujących znane marki nie sposób pominąć utworu Katy Perry dla Pyszne.pl. Amerykańska wokalistka pojawiła się w nowej platformie Just Take Away (właściciela portalu Pyszne.pl), która jest kontynuacją zagranicznej kampanii z udziałem Snoop Dogga „Did Somebody Say”.
Tworząc nową kampanię na polski rynek, Pyszne.pl postawiło na 60-sekundowy teledysk utrzymany w klimacie klipów Katy. Kolorowe, baśniowe i „cukierkowe” stylizacje, a także willa przypominająca dom dla lalek – to motywy znane chociażby z wideo do hitu „California Gurls”. Produkcja stylizowana na znane teledyski Katy Perry promuje szeroką ofertę Pyszne.pl. Tekst piosenki zawiera odniesienia do różnego rodzaju kuchni i dań dostępnych w serwisie, ale nawiązuje także do innych utworów wokalistki.
Żywiec
Najobszerniejsze współprace łączące marki z artystami to niewątpliwie festiwale muzyczne. Pomysłodawcą i organizatorem jednej z najpopularniejszych polskich tras koncertowych znanych muzyków jest marka Żywiec, która dzięki muzycznemu projektowi spełnia się w roli mecenasa polskiej kultury. Męskie Granie swoją historię rozpoczęło już w 2010 roku i do dziś co roku organizowane są wydarzenia zrzeszające coraz większe grono fanów, a także muzyków. Tegoroczna edycja została zapowiedziana jako rekordowa – na scenie Męskiego Grania w 8 miastach Polski wystąpi łącznie 80 artystów. W tym roku przedsprzedaż biletów stała się także okazją do wypromowania usług innej marki – użytkownicy Allegro SMART mieli okazje zdobyć wejściówki w pierwszej kolejności.
Od lat koncertom pod szyldem marki Żywiec towarzyszy także główny singiel, który staje się symbolem danej edycji Męskiego Grania. Utwór z udziałem topowych artystów na kilka tygodni przed wydarzeniem staje w centrum działań marketingowych Żywca, a muzyczny hit stanowi jednocześnie viralową reklamę marki.
Utwory, które powstały na potrzeby wydarzenia organizowanego przez markę Żywiec, stały się hitami podbijającymi polskie listy przebojów. Do takich piosenek jak „Elektryczny”, „Wataha”, „Sobie i Wam”, „Początek” czy „I Ciebie też, bardzo” dołączył tegoroczny singiel „Jest tylko teraz”, którego autorami są: Krzysztof Zalewski, BEDOES i Kwiat Jabłoni.
– Punktem wyjścia dla całego projektu była idea bycia razem i zmiksowanie światów trzech z pozoru rożnych artystów, reprezentujących trzy odmienne muzyczne style. Mając taką bazę długo szukaliśmy rozwiązania, które w idealny sposób pokaże charakter nowego hymnu Męskiego Grania 2022. Pierwszym sukcesem było zarażenie artystów naszym pomysłem. Ich współpraca i chęć realizacji wszystkiego przerosła nasze oczekiwania. Z mojej perspektywy to niezwykle uczucie, kiedy wszyscy zaangażowani w projekt ludzie starają się stworzyć wspólnie coś niezwykłego. Efekt? Musicie ocenić sami. Ja mogę powiedzieć tylko, że jestem dumny, że mogłem być częścią tego projektu – powiedział Daniel Jaroszek odpowiedzialny za teledysk promujący Męskie Granie 2022.