Wideo z udziałem KORTEZA, PODSIADŁO i ZALEWSKIEGO po miesiącu od premiery ma już ponad 13 mln wyświetleń. Teraz można zobaczyć także krótki film z planu klipu, który został udostępniony na kanale Męskiego Grania na YouTube.
Tegoroczną trasę Męskie Granie, której wyłącznym sponsorem jest marka Żywiec, promuje singiel „Początek” nagrany przez Męskie Granie Orkiestra. Teledysk do utworu został nakręcony mastershotem, czyli jednym, długim, perfekcyjnie dopracowanym ujęciem, nieprzerwanym żadnym cięciem ani montażem. Na potrzeby klipu, utwór został wykonany na planie na żywo, podczas nagrywania tego konkretnego ujęcia i żadne elementy piosenki nie były dogrywane oddzielnie w studio nagraniowym. Ten sposób pracy wymagał od całej ekipy wielkiego skupienia oraz licznych prób. Każda, nawet najdrobniejsza pomyłka, skutkowała bowiem koniecznością powtórzenia całego ujęcia.
Zobacz również
Dużym wyzwaniem był już sam wybór obiektu, który z jednej strony musiał być ogromny, a z drugiej – ciekawy architektonicznie. Budynek musiał pomieścić całą inscenizację i technikę, a także umożliwić ruch kamery, która nie tylko nieustannie zmieniała pozycję i kąt, ale także zjeżdżała z wysokości ponad 4 metrów. Nie lada utrudnieniem był także fakt, że KORTEZ, PODSIADŁO i ZALEWSKI byli w ciągłym ruchu, przemieszczając się według bardzo precyzyjnego planu. Artyści zmieniali pozycje często oddalone od siebie o kilkadziesiąt metrów, stąd zastosowane mikrofony nagłowne, podwójne zestawy identycznych instrumentów wykorzystane w rożnych miejscach na planie i bezprzewodowe nadajniki. Wokaliści w wykonaniu utworu byli wspierani przez Olka Świerkota i Kubę Staruszkiewicza, którzy także na żywo wykonali swoje partie instrumentalne. Kulisy powstania tej produkcji można już zobaczyć na kanale Męskiego Grania na YouTube.
– W tym roku poprzeczka została postawiona bardzo wysoko – mówi Maja Bucholc-Kmiecik, Kierownik marki Żywiec. – Postanowiliśmy stworzyć teledysk, który zostanie nakręcony „na żywca”, czyli jednym ujęciem. Całość wyszła rewelacyjnie, co podkreśla fakt, że wideo ma już ponad 13 mln wyświetleń na YouTube. Jest to najlepszy wynik osiągnięty w tak krótkim czasie w historii całej trasy – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing