Ricola stworzyła luksusowy szalik pachnący alpejskimi ziołami

ricola szalik
O autorze
1 min czytania 2025-11-18

W obliczu trwającego już sezonu jesienno-zimowego, który tradycyjnie przynosi ze sobą wzmożoną podatność na przeziębienia i infekcje gardła, szwajcarska marka Ricola podjęła nietypową i innowacyjną inicjatywę. Zamiast skupiać się wyłącznie na swoich popularnych ziołowych cukierkach, firma zaproponowała połączenie mody i zdrowia w luksusowym wydaniu.

Luksusowy design i ziołowe zapachy

Tą koncepcją, mającą na celu ochronę gardła przed niską temperaturą za pomocą modnego elementu garderoby, jest limitowana kolekcja szalików, które pełnią nie tylko estetyczną i chroniącą przed chłodem funkcję, ale także prozdrowotną.

Jednym z kluczowych elementów tej kolekcji jest fakt, iż tkaninę szalików utkano z dodatkiem charakterystycznych dla Ricoli alpejskich ziół szwajcarskich. Intencją marki było zapewnienie użytkownikom nie tylko dodatkowego ciepła i ochrony przed niskimi temperaturami, co jest kluczowe w profilaktyce chorób gardła, ale również poprawy ogólnego samopoczucia poprzez ziołowy zapach.

Aspekt luksusu i dbałości o detale został także podkreślony w procesie tworzenia akcesoriów. Szaliki są projektowane i szyte w Europie z wysokiej jakości tkanin nasączonych naturalnymi olejkami eterycznymi. Produkty występują w dwóch wersjach: melisa i mięta. Posiadają także specjalną małą kieszonkę, w której idealnie mieści się paczka cukierków Ricola.

Kolekcję promuje spot przygotowany przez agencję Tombras. Film nawiązuje do kampanii reklamowych produktów luksusowych. Dominuje w nim gra świateł, energetyczna muzyka i liczne zbliżenia na detale szalika. W tle natomiast słychać powtarzający się dźwiękowy mnemonik marki „Ricooooooola”.

Szalik wzbudził tak ogromne zainteresowanie, że produkty wyprzedały się niedługo po uruchomieniu sprzedaży. Obecnie nie są już dostępne.

– To przełomowy moment w naszej współpracy z Ricolą – marką cenioną na całym świecie za swoje dziedzictwo i natychmiast rozpoznawalny dźwiękowy mnemonik „Riiiicooolaaaa”. Dzięki tej premierze na nowo wyobrażamy sobie, jak może wyglądać pielęgnacja gardła i sprawiamy, że ludzie naprawdę chcą ją nosić – mówi Dooley Tombras, prezes agencji reklamowej Tombras.

PS Innowacja w świecie żużla. Toruński klub wprowadza karnety w formie szalika z chipem