Cartoon Network wraz z ambasadorem Robertem Lewandowskim propagują ideę równości wśród różnorodności i koleżeńskie postawy. Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pokazuje, że niezależnie od różnic między dziećmi, każde zasługuje na szacunek i poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu.
– Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na jej przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – twierdzi ambasador Robert Lewandowski.
Zobacz również
Za koncepcję kampanii odpowiada Cartoon Network. Spot został przygotowany przez Stor9. Za działania PR i komunikację w mediach społecznościowych odpowiada agencja dotRelations.
Partnerzy kampanii
Honorowy patronat nad kampanią Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” objęli w tym roku: Ministerstwo Cyfryzacji i Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. W gronie partnerów znaleźli się: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Orange, Lifetube, Nintu, Stor9, Zgoda FC i Varsovia. Patronami medialnymi zostały serwisy: WP.PL, Magazyn Kumpel, Victor Junior i EduNews.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport „Jak było w szkole?”
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na potrzeby kampanii przeprowadzono badanie. Do jego najważniejszych celów należało: sprawdzenie świadomości rodziców wobec problemu dokuczania dzieciom w polskich szkołach i wiedzy w jaki sposób reagować na dokuczanie dziecku. Badanie zostało zrealizowane w dniach przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów online (810 ankiet z rodzicami dzieci w wieku 6-15 lat). Na jego podstawie powstał raport.
Działania skierowane do szkół
Przy wsparciu ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej powstały scenariusze lekcji. Klasy, które przyłączą się do akcji otrzymają certyfikat „Klubu Kumpli”.
Akcja „Bądź kumplem nie dokuczaj” potrwa miesiąc i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network i w wybranych kanałach platformy nc+ i w internecie emitowany będzie spot z udziałem Ambasadora.
Więcej informacji znajduje się na stronie kampanii.