Rinke Rooyens, twórca firmy producenckiej działającej w branży telewizyjnej, reklamowej i eventowej, dzięki poszerzeniu zarządzającego zespołu managerów, będzie mógł poświęcić jeszcze więcej uwagi kreacji nowych programów w Polsce oraz ekspansji sprawdzonych formatów na rynkach zagranicznych.
Ludzie na pierwszym miejscu
Od 1 listopada 2022 roku stanowisko prezesa zarządu Rochstar oficjalnie objął Marcin Boroszko. W ostatnich latach związany m.in. z Ringier Axel Springer Polska (członek Zarządu) oraz Kino Polska TV (członek Rady Nadzorczej), a wcześniej z AT Media Group czy Media Impact Polska. Posiada 25-letnie doświadczenie w branży medialnej, w szczególności telewizji, wideo online i sprzedaży reklam. Łączy know-how z obszaru operacji i zespołów sprzedażowych z silnymi kompetencjami budowy strategii biznesowych, a także procesów transformacji.
Zobacz również
Głównym zadaniem, jakie stoi przed nowym prezesem, jest dywersyfikacja produktu i kreacja nowych modeli biznesowych w ramach Rochstar, przy jednoczesnym utrzymaniu obecnych unikalnych wyróżników firmy: najbardziej doświadczonego, stabilnego trzonu zespołu oraz wartości kreatywnej.
Marcin Boroszko jest związany z rynkiem mediów od 1998 r. Zaczynał jako dyrektor ds. Sprzedaży w Radiu Zet (RRM), a następnie pracował w wydawnictwie G+J Polska (1999-2000) jako general commercial director. Był związany z At Media Group (2000-2017). Był m.in. prezesem zarządu Media Impact Polska (2016-2018) oraz członkiem zarządu RASP (2018-2020), a także zasiada w Radzie Nadzorczej Kino Polska TV (2020-2022).
Ludzie i ich talenty są fundamentem firmy i gwarantem sukcesu – mówi Marcin Boroszko, prezes zarządu. – Chcę zapewnić, że będę dla naszych pracowników źródłem wsparcia i pomocy. Zależy mi na tym, aby naszymi działaniami przyciągać i wspierać najlepszych specjalistów na rynku, bo to oni i ich pasja oraz umiejętności są sercem tej firmy, od lat zapewniając jej miejsce w ścisłej czołówce rynku. Dynamiczne, pełne wyzwań czasy to moment, kiedy na ludziach trzeba skoncentrować się jeszcze mocniej niż zwykle – dodaje.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Będziemy pracować nad całkowicie nowymi formatami, także wchodząc w dotychczas niezagospodarowane przez nas obszary – mówi Małgorzata Perkowska-Czaja, nowa dyrektor zarządzająca i dodaje – Do tej pory Rochstar specjalizował się w wysokiej jakości show TV, ale ma też potencjał produkcji programów dokumentalnych, seriali, projektów łączących reklamodawców, nadawców i social media. Jestem przekonana, że wiele z tych planów zrealizujemy w najbliższym czasie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Małgorzata Perkowska-Czaja to producentka telewizyjna związana z branżą od 20 lat. W latach 2008-2015 była Kierownikiem działu rozwoju i sprzedaży w Golden Media. Odpowiadała za produkcję takich formatów, jak: „Żony Hollywood”, „Bitwa na głosy” czy „Warsaw Shore”. Z kolei od 2015 roku związana była z Endemol Shine Polska na stanowisku Dyrektora Sprzedaży programów telewizyjnych, a do jej obowiązków należały m.in. sprzedaż i wdrażanie formatów telewizyjnych na polski i zagraniczny rynek. Nadzorowała produkcję treści, w tym „Masterchef”, „Masterchef Junior”, „Big Brother”, „Lego Masters”, „You Can Dance. Nowa Generacja”, „Tak to leciało”, „Fort Boyard”. Podczas swojej kariery realizowała także projekty dla Reuters oraz stacji CNBC.
Telewizja wciąż ma się dobrze
Od kwietnia tego roku stanowisko dyrektor finansowej i operacyjnej objęła Dobrosława Snarska-Pełka, uznana przez Gazetę Finansową za jedną z najlepszych CFO w Polsce. W firmie odpowiada za obszar organizacji i finansowania.
W dzisiejszych, bardzo dynamicznych i wymagających elastyczności czasach, będziemy dążyć do tego, aby zapewnić firmie stabilność na lata i w pełni rozwinąć jej duży potencjał. Rochstar specjalizuje się w formatach, które wciąż cieszą się ogromną popularnością w telewizji, dlatego jestem pewna, że zadania, jakie stawiamy przed sobą, zakończą się sukcesem – podkreśla.
Dobrosława Snarska-Pełka posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu biznesem i zmianą, budowaniu wartości firmy, budowaniu struktur oraz procesów, pozyskiwaniu źródeł finansowania, fuzjach i przejęciach, tworzeniu modeli kontrolingowo-finansowych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi i metodologii oraz odpowiedzialnej za całość procesów HR. Doskonale odnajduje się w projektach optymalizacyjnych, zwiększaniu wydajności i wzrostu, a także w planowaniu strategicznym. Od lat związana z branżą medialną, e-commerce, produkcyjną, dystrybucyjną, logistyczną.
Wcześniej odpowiadała za politykę finansową Burdy w Polsce, nadzorując działy księgowości, kontrolingu, administracji i IT. Pracowała także jako CFO w McCann Worldgroup (2013-2016), Optimum Distribution (2010-2013) i Rohlig Suus Logistics (2006-2010).
Miejsce na to, co ważne
Wzmocniony Zarząd to doskonały zespół na kolejny etap rozwoju dla Rochstar – komentuje Rinke Rooyens. – Od niemal 20 lat wytyczamy trendy na rynku i z sukcesem rywalizujemy z wielkimi międzynarodowymi graczami. Wiemy, jak utrzymać stabilny wzrost, nie tracąc przy tym jakości, a przede wszystkim pasji. Dziś wychodzimy z trudnego rynkowo okresu pandemii, a fakt, że budujemy mocny zespół daje nam znaczące przewagi. To najlepsi ludzie na rynku i specjaliści w swoich dziedzinach. Ich doświadczenie ma ogromne znaczenie dla nowych celów, jakie stawiamy przed firmą. Jestem pewien, że wiele razem osiągniemy. Nowy Zarząd wzmocni kompetencje zarządcze w firmie, pozwalając mi skoncentrować się na jej unikalnej, kreatywnej warstwie, a jednocześnie zapewni organizacji stabilność biznesową i finansową na lata. Naszym celem jest tworzenie kolejnych wysokiej jakości show, ale także wielu nowych formatów. Już teraz pracujemy nad filmem dokumentalnym o tematyce sportowej. Mamy też nadzieję, że uda się przenieść polskie produkcje na rynek międzynarodowy. Już dziś taki potencjał na bycie hitem ma np. „Shall We Dance?” – dodaje.
Rinke Rooyens zapowiada, że jego praca koncepcyjna będzie skupiać się nie tylko na programach rozrywkowych. Producent wchodził już za kraty więzień i drzwi hospicjów, by mówić o ważnych społecznie tematach. Z pewnością w nowym rozdaniu dla Rochstar dla takich inicjatyw będzie jeszcze więcej miejsca.