Rodzic – konsument. Postawy i priorytety

Walory edukacyjne są dla współczesnego rodzica najistotniejszym elementem w procesie wyboru produktów dla dzieci. Ponad 82% rodziców przyznaje, że zwraca uwagę na wartość edukacyjną kupowanych zabawek i akcesoriów.
O autorze
1 min czytania 2016-03-18

Z edukacyjnym nurtem przegrywa nawet silny trend eko, a także cena nabywanych artykułów.  

Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong przeprowadzonego przez SW Research pt.: „Rodzic – konsument. Postawy i priorytety”, aż 82,9% rodziców przyznało, że zwraca uwagę na walory edukacyjne zabawek i produktów dziecięcych. Dla porównania: 64,7% rodziców zwraca uwagę na to, czy nabywane przez nich produkty są ekologiczne, natomiast cena jest kluczowym aspektem decyzji o kupnie dla 53,1% rodziców. 

Co więcej, aż 87,1% rodziców wskazało edukację jako ważny i bardzo ważny aspekt przyjścia dziecka na świat. Rozwijanie  umiejętności dziecka od pierwszych dni jego życia jest jednym z najważniejszych celów wielu rodziców. 

– Ten edukacyjny baby boom mogą w swojej komunikacji skutecznie wykorzystać firmy z branży dziecięcej, zarówno tworząc strategię marek, jak również  dobierając kanały komunikacji. Dzisiejsi rodzice są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, często korzystają z różnego rodzaju aplikacji, ale też zasięgają opinii ekspertów. Dlatego komunikacja związana z edukacją najmłodszych oraz zintegrowane działania PR, socialowe i marketingowe mogą okazać się kluczem do efektywnej komunikacji marek dziecięcych z konsumentami – mówi  Katarzyna Rek z Grupy On Board Think Kong.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing