Z edukacyjnym nurtem przegrywa nawet silny trend eko, a także cena nabywanych artykułów.
Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong przeprowadzonego przez SW Research pt.: „Rodzic – konsument. Postawy i priorytety”, aż 82,9% rodziców przyznało, że zwraca uwagę na walory edukacyjne zabawek i produktów dziecięcych. Dla porównania: 64,7% rodziców zwraca uwagę na to, czy nabywane przez nich produkty są ekologiczne, natomiast cena jest kluczowym aspektem decyzji o kupnie dla 53,1% rodziców.
Zobacz również
Co więcej, aż 87,1% rodziców wskazało edukację jako ważny i bardzo ważny aspekt przyjścia dziecka na świat. Rozwijanie umiejętności dziecka od pierwszych dni jego życia jest jednym z najważniejszych celów wielu rodziców.
– Ten edukacyjny baby boom mogą w swojej komunikacji skutecznie wykorzystać firmy z branży dziecięcej, zarówno tworząc strategię marek, jak również dobierając kanały komunikacji. Dzisiejsi rodzice są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, często korzystają z różnego rodzaju aplikacji, ale też zasięgają opinii ekspertów. Dlatego komunikacja związana z edukacją najmłodszych oraz zintegrowane działania PR, socialowe i marketingowe mogą okazać się kluczem do efektywnej komunikacji marek dziecięcych z konsumentami – mówi Katarzyna Rek z Grupy On Board Think Kong.
Słuchaj podcastu NowyMarketing