Pochodząca ze Szwecji marka Oriflame od ponad 50 lat spełnia oczekiwania swoich klientów, zapewniając im kosmetyki najwyższej jakości. Jedną z wartości firmy jest troska o planetę i środowisko naturalne. Mimo że ubiegły rok był dla koncernów kosmetycznych szczególnie trudny, Oriflame poświęciło szczególną uwagę pozytywnym zmianom proekologicznym. Jak poradziła sobie marka z branży beauty?
Szwedzka marka zyskała wielbicieli dzięki skutecznym produktom do pielęgnacji i profesjonalnym podejściu do klienta. Oriflame inspiruje się naturą, a wszystkie rezultaty ich pracy są oparte na nauce – badania są prowadzone w szwedzkich laboratoriach, m.in. w Igelosie. Producenci kosmetyków przyglądają się sytuacji na świecie i słuchają potrzeb swoich konsumentów. Chociaż pandemia wywołała nie lada zmiany w funkcjonowaniu firm, okazuje się, że Szwedzi wykorzystali ten czas na udoskonalenie mechanizmów poświęconym trosce o planetę i zmiany świata na lepsze.
Zobacz również
Świadomość
Oriflame udoskonaliło swoją komunikację, stawiając na edukację, szkolenie i rozpowszechnianie idei zrównoważonych wyborów życiowych, wśród swoich partnerów marketingowych i konsumentów. Marka dociera w ten sposób do ponad 9 milionów ludzi w więcej niż 60 krajach na świecie. Dużym sukcesem była akcja „Recycle it” przeprowadzona w Armenii, w ramach której, w ciągu czterech tygodni zebrano ponad 1,2 mln odpadów. Innym przykładem kampanii CSR, było „Biegnij po drzewa”, przeprowadzone w Europie, czy wprowadzenie linii Beautanicals we współpracy z polską organizacją Lasów Państwowych.
Za każde zamówienie kosmetyków tej gamy, sadzone jest jedno drzewo.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Skład produktów i opakowania
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Producenci kosmetyków przykładają szczególną uwagę do źródła i jakości substancji, z których są tworzone ich produkty. Wielkim krokiem jest seria Beautanicals – pierwsza linia do ciała Oriflame zatwierdzone przez The Vegan SocietyTM.
Wszystkie kosmetyki marki są poddane badaniom naukowym, z których wynika, że są one całkowicie pozbawione substancji CMR (substancje sklasyfikowane jako rakotwórcze, mutagenne lub toksyczne ze względu na zagrożenie rozrodczości).
Produkty są sformułowany bez parabenów, silikonów i olejów mineralnych; a wszystkie butelki są wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu.
Szwedzi z dumą mówią o tym, że 99% papieru, który używany jest do produkcji opakowań kosmetyków i katalogów pochodzi z recyklingu i certyfikowanych źródeł. Wszystkie kosmetyki oraz produkty higieny osobistej marki są biodegradowalne.
Środowisko
Kolejnym krokiem w kierunku ekologii są inwestycje w odnawialne źródła energii, a dołączając do stowarzyszenia SBTI, szwedzka marka stawia sobie za cel redukcję własnej emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2030 r. W 2020 roku ich praca nad tym poskutkowała spadkiem emisji o 76%. W trosce o lasy, szwedzka marka podpisała Globalne Zobowiązanie Leśne i dołączyła do programu sadzenia drzew w Indiach (TIST). Oprócz tego Oriflame dba o zbiorniki wodne, między innymi nie odprowadzając do nich odpadów powstałych przy produkcji kosmetyków.
Producenci kosmetyków podkreślają, że zmiana jest potrzebna. Są zdania, że zaangażowanie marki w naturę, ludzi i klimat jest kluczem do trwałego sukcesu i ma kluczowe znaczenie dla biznesu. W nadchodzącym roku przed Oriflame nadal stoi wiele wyzwań, dlatego jej priorytetem jest dalsza praca w kierunku zrównoważonego rozwoju.