Branża motocykli a e-commerce
– Poruszanie się motocyklem jako środkiem transportu jest bardzo dynamicznie rosnącym trendem – i to na całym świecie. W Europie, od kilku lat widać wyraźną tendencję wzrostu na rynku motocyklowym pojemności 125cc, a samo podsumowanie wyników sprzedaży w 2021 wygląda naprawdę dobrze, na koniec roku sprzedaż w Europie Zachodniej wyniosła 1,56 mln sztuk (+2,6%), tym samym osiągnęła ona najwyższy poziom od ponad dekady. Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, największym rynkiem zbytu była ponownie Francja (+8,3%), która po ponad dziesięciu latach osiągnęła poziom 0,3 mln sprzedanych pojazdów. Również zdecydowanie szybki wzrost miał miejsce we Włoszech (+20,9%)* – mówi Lidia Grabiec Dyrektor marketingu Romet.
Łącznie w Polsce w ciągu minionego roku wydziały komunikacji zarejestrowały w swoich bazach 34 289 jednośladów. Jeśli natomiast chodzi o pojemności silnika: w całym 2021 roku 42,2% nowych rejestracji stanowiły motocykle z silnikami do 125 cm3 (9 097 sztuk)**.
Zobacz również
Widać, jak sytuacja dużej popularności motocykli przekłada się na trendy w obsłudze w salonach motocyklowych i pro klienckim podejściu, ponieważ oczekiwania klientów co do standardów obsługi zdecydowanie rosną. Poza tym widać też, jak bardzo urósł e-commerce i ile obecnie waży, bez wyjątku w każdej branży. Teraz również zakup motocykla przez Internet nikogo już nie dziwi.
Kampania Romet Motors
Wprowadzeniu na polski rynek marki UM Motorcycles towarzyszy kampania, która jest prowadzona w kanałach Social Media, YouTube oraz za pomocą działań performace, mających na celu maksymalizowanie zasięgu oraz stymulowanie sprzedaży.
– Tegoroczną kampanię motocyklową Romet Motors rozpoczęliśmy wprowadzeniem na rynek w Polsce zupełnie nowej marki Motocykle UM Motorcyles. Motocykle, które zaprojektowano na wymagający rynek USA, doskonale spełniają najwyższe kryteria komfortu jazdy , wyposażone są w dedykowane akcesoria zarówno te funkcjonale, jak i podkreślające indywidualny charakter motocykli. Jest to oferta dla motocyklistów oczekujących dbałości o każdy detal, wygląd i jakość, za którymi idzie duże doświadczenie fachowców pasjonatów UM Motorcyles. Silnym reprezentantem modeli, które trafią do klienta w Polsce jest linia Renegate Sport 125 – jest to lekki sportowy cruiser w stylu legendarnego Harleya, których bazą są silniki chłodzone cieczą o mocy 15 KM oraz powietrzem 10KM, charakteryzują się zaawansowaną technologią i wysoką kulturą pracy. Wszystkie modele zostały zbudowane w oparciu o system FI BOSCH. Renegate Sport 125 cc wyróżnia się intrygującymi detalami, jest zrównoważony i komfortowy w jeździe i wygląda naprawdę rasowo – podkreśla Lidia Grabiec, dyrektor marketingu Grupy Romet
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W komunikacji Launchu UM Motorcycles opieramy na dwóch mediach budujących zasięg i zaangażowanie użytkowników: Internet i radio. Poprzez kampanię w radiu docieramy z komunikatem prosprzedżowym tej nowej, wyróżniającej się na rynku w Polsce oferty motocykli. Z kolei kampania Digital pozwala nam precyzyjnie dotrzeć z komunikatem do odbiorcy, w tym przypadku targetu posiadającego prawo jazdy kategorii B, często marzącego o jeździe motocyklem lub kupnie motocykla 125 cc jako środka transportu w mieście. (szczególne teraz, kiedy wzrosły ceny paliw i ekonomiczne podejście do wydatków staje się coraz częstszym wyborem motocykla jako środka transportu na dojazdy do pracy) – dodaje Lidia Grabiec.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do przeprowadzania kampanii launchingowej firma Romet wybrała krakowską agencję mediowo-kreatywną BeDigital. W pierwszej fazie marka będzie promowana za pomocą najnowszego modelu UM Renegade Sport.
* www.motorcyclesdata.com/2022/01/27/european-motorcycles-sales/
** www.samar.pl/__/3/3.a/113720/Rejestracje-jedno-lad-w-w-grudniu-2021-roku.html?12p.s=1496709138.8&12p.a=113720&locale=pl_PL, źródło PZPM.