Wysiłki Rosji na rzecz szerzenia propagandy nie słabną, a lokalne media zalewają kolejne niedorzeczne reklamy odpowiadające narracji Kremla. W sieci pojawił się właśnie nowy spot, w którym Rosja porusza temat kryzysu energetycznego w obliczu nadchodzącej zimy.
W reklamie widzimy Brytyjkę, która w zimnym i ciemnym domu desperacko przegląda profile mężczyzn na portalu randkowym. Uwagę kobiety przyciąga Rosjanin, który – w odróżnieniu od niej – może sobie pozwolić na takie udogodnienia jak… ciepła woda, prąd i ogrzewanie. Po krótkiej wymianie wiadomości główna bohaterka wyrusza w podróż samolotem do Moskwy. Na miejscu uświadamia sobie, że bogaty Rosjanin okazał się wyjątkowo atrakcyjny także dla wielu innych Europejek.
Zobacz również
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
-
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
According to Russian propaganda, this is what Tinder will look like this winter in EU: freezing women chasing after Russians who can afford electricity, heat and hot water. pic.twitter.com/YWFqts5wwd — Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) November 3, 2022
Reklamę udostępnił na Twitterze Anton Heraszczenko, były wiceminister spraw wewnętrznych Ukrainy.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Brytyjska zima 2023. Według rosyjskiej propagandy tak będzie wyglądał Tinder tej zimy w UE: marznące kobiety gonią za Rosjanami, których stać na prąd, ogrzewanie i ciepłą wodę – czytamy we wpisie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy materiał wideo ma zapewne na celu ukazanie różnic w poziomie życia „bogatych Rosjan” i „biednych Europejczyków”. Według Kremla ci drudzy, w wyniku sankcji nałożonych na kraj Putina, borykają się z poważnym kryzysem energetycznym. W reklamie problem jest mocno przerysowany, a rzeczywistość po raz kolejny została zakłamana.
Podobnie było w przypadku poprzedniej propagandowej kampanii, która powstała, aby zniechęcić Rosjan do wyjazdu na „niebezpieczny” Zachód. W reklamie pojawiła się „typowa” rosyjska rodzina, która postanowiła wyemigrować do USA. Wideo składa się z trzech scen, które mają ostrzegać Rosjan przed takimi „dewiacjami” jak pary homoseksualne, osoby czarnoskóre czy… wegetarianie.