Coraz więcej konsumentów decyduje się na ograniczenie mięsa w diecie. W Polsce aż jedna czwarta badanych deklaruje, że stara się zmniejszyć jego spożycie. Jakie są tego przyczyny? Przede wszystkim troska o zdrowie (24%), dobrostan zwierząt (17%) oraz planetę (14%). Wprowadzanie roślinnych produktów marki Garden Gourmet na kolejnych rynkach to także ważny element strategii Nestlé i kolejny krok firmy na rzecz realizacji zobowiązań wobec konsumentów i środowiska.
– Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – jest ona zarówno korzystna dla zdrowia, jak i pozwala na niższą ingerencję w środowisko naturalne. Dla Nestlé to także ważny krok w kierunku realizacji globalnego zobowiązania, by do 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych. Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku – mówi Marcin Popławski, dyrektor Dywizji Kulinarnej Nestlé w Polsce
Zobacz również
W ramach marki Garden Gourmet Nestlé wprowadza sześć produktów na bazie roślin. Dostępne będą wegańskie zamienniki surowego mięsa mielonego oraz burgerów: Sensational Mince / Mielone oraz Sensational Burger. Nestlé wprowadza także cztery produkty stanowiące roślinną bazę do przygotowania dań: wegańskie burgery, wegetariańskie fileciki oraz klopsiki roślinne, a także klopsiki warzywne. Kaufland to pierwsza sieć, w której będzie można znaleźć produkty marki. Będą one dostępne także w sklepiku firmowym Nestlé w warszawskiej siedzibie firmy.