W badanym okresie gospodyni „Perfekcyjnej Pani Domu” oraz jurorka „Bitwy o dom” gościła na 30 jedynkach tytułów prasy dla pań. Na 25 prezentowano Małgorzatę Sochę. W tym samym czasie Kożuchowska pojawiła się na 23 okładkach, o 3 jedynki wyprzedzając Edytę Górniak i Joannę Koroniewską. Mężczyzn wybierano na pierwsze strony o połowę rzadziej. Najpopularniejszy, Piotr Adamczyk, znalazł się na 14 pierwszych stronach, Piotr Kraśko na 10. Kolejni w zestawieniu – Jacek Rozenek, Sebastian Karpiel-Bułecka i Tomasz Karolak – odnotowali po osiem okładek.
Zobacz również
Wykres 1. TOP 5 najczęściej pojawiających się kobiet oraz mężczyzn na okładkach od stycznia do grudnia 2013 r.
W ostatnich trzech miesiącach 2013 r. Małgorzata Rozenek utrzymała pierwszą pozycję z poprzedniego kwartału. Atrakcyjne dla pism kobiecych w minionym roku były również Małgorzata Kożuchowska – obecna na okładkach najczęściej od stycznia do marca i Joanna Moro – liderka jedynek w drugim kwartale.
W okładkowych „tematach numeru”, najczęściej pojawiały się historie celebrytów. Łącznie odnotowano 506 takich właśnie informacji, 319 razy wzmiankowano na jedynkach o telewizji, a 205 razy pojawiały się zapowiedzi dotyczące historii „zwykłych” ludzi. Często poruszano również zagadnienia mody, urody oraz kulinariów. Sporadycznie natomiast na okładkach przywoływano pracę, sport czy dom.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pojawianie się danej postaci na okładkach to wypadkowa popularności oraz potencjału sprzedażowego w ocenie wydawców pism. Każdy rok prowadzenia badania medialnego zawartości jedynek pism kobiecych wyłaniał inną celebrytkę. Począwszy od roku 2009 były to: Dorota Rabczewska, Edyta Górniak, Kinga Rusin, Joanna Koroniewska i Małgorzata Rozenek. W pierwszej piątce od pięciu lat przewijają się jednak te same nazwiska: Doroty Rabczewskiej, Edyty Górniak, Kingi Rusin, Anny Muchy, Katarzyny Cichopek, Małgorzaty Kożuchowskiej i Joanny Koroniewskiej. Jak pokazuje analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, bardzo rzadko na okładki tego typu pism trafiają osoby spoza kręgu celebrytów. W roku 2010 takim wyjątkiem była Marta Kaczyńska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing