Rude loki na torebce, czyli o tym, jak polska artystka stworzyła projekt dla Louis Vuitton

Rude loki na torebce, czyli o tym, jak polska artystka stworzyła projekt dla Louis Vuitton
Feminizm wychodzi na ulice? To już od lat, jednak tym razem sytuacja jest szczególna, bowiem dzieje się to przy okazji współpracy pomiędzy Ewą Juszkiewicz — polską artystką o międzynarodowej renomie a marką Louis Vuitton.
O autorze
2 min czytania 2023-11-06

fot. Vogue (J. Kriwol)

Na rynek trafił właśnie pierwszy efekt współpracy pomiędzy Ewą Juszkiewicz — polską malarką a kultową marką Louis Vuitton. Prace artystki charakteryzuje „uwspółcześnianie” XIX-wiecznych wizerunków kobiet, na przykład poprzez zasłanianie twarzy kompozycją liści, piór, materiałów, a nawet… grzybów.

Sama Juszkiewicz opisuje swoje prace jako surrealistyczne, dziwne i groteskowe” i tłumaczy, że ich celem jest zaprezentowanie uprzedmiotowiania kobiet w historii i ich pozycji przez wieki. Jasne, a jednocześnie intensywne barwy i wysoki poziom ekspresji to znaki charakterystyczne dla twórczości Juszkiewicz. Po zawrotnej karierze, jaką artystka zrobiła dzięki obrazom, dziś nadszedł czas na przeniesienie prac na damskie torebki.

Źródło: Vogue

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polska malarka w gronie najbardziej obiecujących artystów

Kariera Juszkiwicz rozpoczęła się w 2013 roku, od zwycięstwa na Biennale Malarstwa Bielska Jesień. Następnie przyszedł czas na zaznaczenie obecności w albumie „One Hundred Painters of Tomorrow” wydawnictwa Thames&Hudson i nawiązania współpracy z galerią Gagosian.

W ten sposób polska malarka znalazła się w jednym rzędzie z Nan Goldin czy Andym Warholem, a ceny jej prac poszybowały do zawrotnego poziomu milionów dolarów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rude loki na torebce LV

Jak co roku, marka Louis Vuitton zaprosiła do współpracy nad kolekcją artystów z całego świata. Każdy z nich otrzymał niecodzienną możliwość udekorowania modelu torebki Capucines, której nazwa nawiązuje do Rue Neuve-des-Capucines – adresu, pod którym funkcjonował pierwszy butik Louis Vuitton w Paryżu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wśród wyróżnionych twórców znalazła się m.in. Ewa Juszkiewicz, a jej feministyczne prace na torebkach będzie można zobaczyć (i nosić) już wkrótce. Warto się jednak spieszyć, bo na półki trafi jedynie 200 sztuk tego ekskluzywnego dodatku.

Juszkiewicz, do przyozdobienia torebki LV, wybrała pracę z 2021 roku pt. „Ginger Locks”. Dodała do niej delikatny sznur pereł, a całość została po raz pierwszy pokazana podczas targów Paris+ par Art Basel, gdzie trafiła na aukcję ekskluzywnych torebek.

fot. Vogue (J. Kriwol)

Oglądaj prace Juszkiewicz w Los Angeles i Warszawie

Komu nie uda się wejść w posiadanie limitowanej torebki z „Ginger Locks”, może cieszyć się twórczością Ewy Juszkiewicz podczas wyjątkowej wystawy jej prac. Od 3 listopada w amerykańskiej Gagosian Beverly Hills oraz Warszawie można podziwiać płótna malarki, której praca pt. „Bez tytułu (za Adolfem Ulrikiem Wertmüller)”, namalowana w 2019 roku, zostanie wystawiona na aukcji domu aukcyjnego Polswiss Art. Szacowana cena? Ponad 2 miliony dolarów!

fot. Vogue (J. Kriwol)

PS Mikroorganizmy podbijają rynek mody

Otwórz szafę i sprawdź, jakie torby, plecaki i teczki w niej znajdziesz. Te wykonane z tworzywa sztucznego? Zamszu? A może skóry naturalnej albo syntetycznej? A gdyby tak do kolekcji móc dodać torbę uszytą ze skóry… stworzonej przez bakterie?

PS2 Polska marak modowa wspiera fundację Rak’n’Roll

Warszawski brand MONICA NERA podejmuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i przekazuje ręcznie szyte sukienki na rzecz fundacji Rak’n’Roll.