fot. Instagram
Duńska firma odzieżowa Ganni przekonuje, że tak właśnie wygląda przyszłość przemysłu modowego. Pod koniec września br., na London Design Festival – Material Matters w stolicy Wielkiej Brytanii zaprezentowany został egzemplarz wykonany z nanocelulozy stworzonej przez bakterie. Jak twierdzą pomysłodawcy, taki materiał ma cechy dorównujące naturalnej skórze, a w trakcie procesu jego produkcji generowanych jest do 65 razy mniej gazów cieplarnianych.
Zobacz również
Materiał na potrzeby powstania modelu Bou Bag wyprodukowała firma Modern Synthesis, której Lauren Bartley, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i CSR marki Ganni, już zapowiada kolejne próby wykorzystania włókien produkowanych przez niektóre gatunki bakterii.
Wyświetl ten post na Instagramie
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Do 2025 roku chcemy, aby nanuceluloza stanowiła 10% naszych „materiałów przyszłości” – zapowiada Bartley.
To nie pierwsza eko-inicjatywa realizowana pod szyldem Ganni. Na swoim koncie, pochodząca z Kopenhagi marka, ma już m.in. wyprodukowane w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu sneakersy (efekt współpracy z New Balance) i kurtkę uszytą z celulozy pochodzenia bakteryjnego (kooperacja Ganni x Polybion).
Chociaż ten niecodzienny egzemplarz Bou Bag podczas imprezy służył jedynie do podziwiania, już wzbudził duże emocje zarówno wśród miłośników mody, jak i fanów nowinek technologicznych. Na razie produktu nie znajdziemy w regularnej sprzedaży, ale ma się to zmienić już w 2025 roku.
PS Patagonia jednak nie taka ekologiczna? Śledztwo dziennikarskie ujawnia smutne fakty
Reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money” udowodnili, że produkty Patagonii powstają w tych samych fabrykach, co ubrania od marek wpisujących się w nurt fast fashion. Czy to na dobre pogrzebie pozytywny wizerunek Patagonii?
PS2 Shein inwestuje w ESG. Firma chce budować lepszą przyszłość planety
Gigant fast-fashion poinformował, że w ciągu najbliższych pięciu lat przeznaczy 85 milionów dolarów na inicjatywy ESG w ramach swojego planu „evoluSHEIN”. Podana kwota jest dodatkiem do 70 milionów dolarów, które firma rozdysponowała w kwietniu br.