Shein, w ramach realizowania celów w zakresie ESG, postępuje zgodnie z planem, który nazwano „evoluSHEIN”. Firma stara się zachować przejrzystość swoich działań, mimo, że jej funkcjonowanie często wzbudza wątpliwości, np. w zakresie naruszania praw autorskich. Plan ma odpowiadać na wyzwania społeczne oraz środowiskowe. Ponadto jego celem jest polepszenie wizerunku Shein w branży oraz wśród klientów.
W „evoluSHEIN” ustalono dziewięć priorytetów, które podzielono na trzy główne filary.
Zobacz również
-
Filar „Ludzie” – w jego zakresie Shein koncentruje się na podnoszeniu na duchu oraz wzmacnianiu pozycji interesariuszy. Firma podkreśla, że to oni mają największy wpływ na sukces marki.
-
Filar „Planeta” – w tym obszarze Shein skupia się na innowacyjnych rozwiązaniach bezodpadowych, by w przyszłości stworzyć obieg zamknięty i przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów.
-
Filar „Proces” – w ramach którego Shein pracuje nad strategią współpracy z interesariuszami na całym świecie we wspólnym ekosystemie, by wpływać na zrównoważony rozwój planety.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– W SHEIN dążymy do wzmocnienia pozycji różnych społeczności interesariuszy za pomocą narzędzi, możliwości i funduszy, aby zmieniać życia zarówno w aspekcie osobistym, jak i zawodowym. Fundusz ten będzie umożliwiał wsparcie społeczności, poprzez tworzenie bardziej sprawiedliwej przyszłości – komentuje Molly Miao, COO SHEIN.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Łączny fundusz przeznaczony na działania ESG wyniesie, po uwzględnieniu dodatkowej puli, 155 milionów dolarów. Według Shein 70 milionów dolarów zostanie przeznaczone na finansowanie społeczności dostawców produkcyjnych firmy, 50 milionów dolarów na „aspirujących projektantów”, a 35 milionów dolarów na kobiety, młodych ludzi i osoby znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej.
PS Fast fashion – jak rozwija się szkodliwa moda i skąd sukces marki Shein?
Globalna produkcja odzieży stale rośnie, powodując niebezpieczne zmiany w środowisku naturalnym. Przyczynia się do tego branża fast fashion, w której liderem jest Shein. Skąd popularność ultraszybkiej mody i jak chiński gigant odzieżowy podbił serca pokolenia Z, wyczulonego na kwestie środowiskowe?
PS2 Shein otworzy 30 tymczasowych sklepów stacjonarnych w Europie
Gigant branży fast fashion otworzył w maju br. nowe biuro w Dublinie, które ma być strategicznym centrum administracyjnym. Następnie Shein ogłosiło, że w regionie EMEA powstanie 30 sklepów typu pop-up.