Shein nadal świetnie radzi sobie na rynku sprzedaży, mimo tego, że firma była masowo krytykowana za kopiowanie projektów ubrań od innych producentów odzieży, niskiej jakości sprzedawanych produktów czy za złe warunki pracy, z którymi na co dzień spotykają się pracownicy. W zeszłym roku Shein zarobił 16 miliardów dolarów na sprzedaży.
Dokładne lokalizacje sklepów nie są jeszcze znane, ale jeden z największych sklepów internetowych podkreśla, że wejście na rynek europejski, północnoafrykański i arabski to jedna z najważniejszych części ich strategii na 2023 rok. W zeszłym roku Shein otworzyło pop-up store w Dublinie, który dziennie odwiedzało 4000 klientów.
Zobacz również
– Cieszę się, że możemy otworzyć naszą siedzibę główną na region EMEA w Irlandii. Środowisko pro-biznesowe Irlandii i doskonały dostęp do talentów sprawiają, że jest to doskonałe centrum dla firm, w tym Shein, do zarządzania i rozwijania naszej działalności w regionie. Otwarcie naszego biura w Dublinie to ważny kamień milowy w rozwoju Shein w regionie EMEA, który jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Cieszymy się, że będziemy mogli przyczynić się do rozwoju lokalnych gospodarek i wspierać lokalne społeczności – podał w komunikacie Leonard Lin, globalny szef ds. relacji rządowych w firmie Shein.
Shein wzmacnia już swoją obecność w regionie EMEA, m.in. poprzez otwieranie centrów dystrybucyjnych. W 2022 roku otworzyła trzy magazyny, które miały poprawić szybkość realizacji zamówień. Jeden z magazynów powstał pod Wrocławiem.
Ponadto firma ogłosiła, że do końca roku zatrudni 30 osób na stanowiska z zakresu analizy danych, inżynierii bezpieczeństwa, zarządzania finansami i prawa.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS Fast fashion – jak rozwija się szkodliwa moda i skąd sukces marki Shein?
Globalna produkcja odzieży nadal rośnie. Przyczynia się do tego branża fast fashion, w której liderem jest Shein. Skąd popularność ultraszybkiej mody i jak chiński gigant odzieżowy podbił serca pokolenia Z, wyczulonego na kwestie środowiskowe?
Słuchaj podcastu NowyMarketing