V&P opracowała strategię i kreację kampanii promującej wystawę – będzie można ją zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji poznańskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, elektronicznych tablicach reklamowych Kolei Wielkopolskich, oraz w prasie lokalnej. Ważnym elementem komunikacji jest kampania w social mediach. Do promowania zaproszono również lokalnych influencerów. Cała akcja składa się z dwóch faz: teaserowej, mającej na celu zaintrygowanie i wciągnięcie w komunikat, jak i właściwej fazy, zapraszającej na wystawę i umożliwiającej zakup biletu z poziomu smartfona.
– Grudzień to specyficzny czas – pełen zgiełku, natłoku informacji i gorączkowego kupowania prezentów, najczęściej ze smartfonem w ręku. Obrazy Hammershoia stoją w opozycji do tego szumu. Dlatego, tworząc komunikację dla wystawy „Światło i cisza”, sięgnęliśmy po „smartfonowy” język, który zachęci odbiorców do wyciszenia się – mówi Marta Glapińska, creative director V&P. – Wyciszenie „smartfonowego hałasu” to pierwszy krok do doświadczenia kontemplacyjnego charakteru ciszy obecnej w twórczości Hammershoia. A jej pełnię oferuje właśnie Muzeum Narodowe w Poznaniu i wystawa duńskiego mistrza – dodaje Marta Glapińska.
Zobacz również
Pierwsza w Polsce wystawa światowej sławy artysty wzbudza zainteresowanie koneserów i znawców sztuki. Agencja postawiła jednak na przyciągnięcie tych, którzy nie są częstymi gośćmi muzeów.
– Postawiliśmy na bardzo prosty język – zarówno na poziomie obrazu, jak i słowa. Co więcej – ten pełen zgiełku czas sprawi, że gdziekolwiek pojawi się nasza kreacja, będzie ona komunikatem kontekstowym – zaproszenie do wyciszenia i wejścia w kontemplacyjny świat Vilhelma Hammershøi’a będzie naturalnym kontrapunktem do tego, co będzie ją otaczać – mówi Przemysław Guzik, head of shopper strategy z V&P.
V&P – jest również Parterem Wystawy – ale to nie wszystko: na miejscu agencja stworzyła instalację, która pozwoli odwiedzającym wejść w świat stworzony przez artystę. Każdy będzie mógł zrobić sobie zdjęcie i stać się częścią klimatycznego wnętrza utrwalonego Duńczyka , na jednym z jego najsłynniejszych obrazów („Wnętrze przy Strandgade z promieniem słonecznym na podłodze”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wystawa trwać będzie do 23 stycznia 2022 roku. Można ją obejrzeć w Muzeum Narodowym w Poznaniu przy Alejach Marcinkowskiego 9.
Słuchaj podcastu NowyMarketing