Nad tym, w jaki sposób skutecznie rozmawiać o męskiej depresji, zastanawiali się przedstawiciele portalu Gazeta.pl. Efektem jest akcja społeczna pt. „Ryzykanci”, której twarzami zostali mężczyźni ze świata sportu i kultury. Jej początek zaplanowano na 23 lutego, czyli Światowy Dzień Walki z Depresją.
– Chłopaki płaczą, mają depresję, wypalają się i często nie wiedzą, jak sobie poradzić ze światem, który nie chce słyszeć o ich, naszych, słabościach. Nigdy dość okazji, żeby o tym mówić. Mamy ambicję, żeby nasza akcja była ważnym rozdziałem tej superważnej rozmowy – tłumaczy powody powstania akcji Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
Zobacz również
fot. ryzykanci.gazeta.pl
Znani i lubiani mówią o depresji
Organizatorzy zaprosili do udziału w akcji mężczyzn ze świata sportu, internetu, medycyny, mediów oraz mody. Do „Ryzykantów” dołączyli m.in. Adam Małysz, Michał Szpak, Łukasz Piszczek, Piotr Zelt, Rafał Gębura, Dawid Myśliwiec, Robert Kupisz, Andrzej Gryżewski czy znany jako „Doktor Nerwica” Marcin Matych. Zadaniem każdego z nich ma być normalizowanie tematu depresji wśród mężczyzn, który dla wielu osób wciąż pozostaje społecznym tabu. Specjalny program w związku z akcją prowadzi też legendarny polski dziennikarz — Zygmunt Chajzer.
fot. ryzykanci.gazeta.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na specjalnie stworzonej stronie internetowej pod adresem Ryzykanci.pl można znaleźć fachowe materiały o męskiej depresji, a także dowiedzieć się więcej na temat dbania o zdrowie psychiczne. Znajdzie się tam również sekcja nazwana „Apteczką pomocową”, czyli coś dla tych, którzy szukają pomocy psychologicznej i numerów telefonu zaufania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: ryzykanci.gazeta.pl
PS: Marki, które poruszają temat zdrowia psychicznego
Pandemia, izolacja, kryzys gospodarczy, wojna i w końcu różne osobiste lub też zawodowe problemy – te wszystkie czynniki wpływają na naszą głowę każdego dnia. O konieczności rozmowy o problemach psychicznych, szczególnie wśród młodych ludzi, przypominają marki w swoich zaangażowanych kampaniach.
PS2: Eksperyment w Szwecji. 13-letnia Laika stworzona przez AI pokazuje wpływ social mediów na życie nastolatków
Długie godziny spędzone w sieci. Niskie poczucie własnej wartości i głębokie problemy psychiczne. Oto, jaki obraz wyłania się z eksperymentu przeprowadzonego z wykorzystaniem Laiki — pierwszej nastolatki stworzonej w całości przez AI.