Na te i wiele innych pytań odpowie rozpoczynająca się kampania społeczna „Praca? Lubię to!”. Wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS jest skierowana do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w naszym kraju firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją.
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, zwiększenie szans młodych ludzi na rynku pracy czy ograniczenie syndromu wypalenia zawodowego to tylko niektóre wyzwania stojące przed polską gospodarką w najbliższej przyszłości. Jak im sprostać w coraz trudniejszej rzeczywistości rynkowej i politycznej? Największe instytuty badawcze na świecie – Aon Hewitt, McKinsey, Instytut Gallupa czy Hay Group Insight – na podstawie prowadzonych od wielu lat badań wskazują, że kluczem do dalszego rozwoju gospodarczego są zaangażowani pracownicy. A stopień ich zaangażowania znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w twardych wynikach ekonomicznych przedsiębiorstw. Badanie Aon Hewitt z 2012 r. pokazało, że organizacje z wysokim poziomem zaangażowania zespołu (65% lub więcej) wypracowały pomimo kryzysu aż o 22% wyższy całkowity zwrot dla udziałowców niż średnia w 2010 r. Z ankiet pracowniczych zebranych przez Hay Group Insight wynika, że wysoce zaangażowani pracownicy mogą podwyższyć wyniki biznesowe firmy w zakresie ok. 30% i osiągać nawet 2,5-krotnie lepsze przewidywane rezultaty od swoich niezaangażowanych kolegów. Opracowując Wskaźnik Zdrowia Organizacji firma McKinsey oszacowała natomiast, że w wyniku utraconej produktywności, zdemotywowani i aktywnie niezaangażowani pracownicy kosztują amerykańską gospodarkę rocznie aż 355 miliarda dolarów.
Zobacz również
Jim Goodnight, szef amerykańskiego Instytutu SAS, powiedział kiedyś, że 95% kapitału jego firmy odpływa drzwiami codziennie wieczorem. A jego zadaniem jest stworzyć takie środowisko pracy, które sprawi, że ci ludzie wrócą każdego ranka. Te dwa zdania to jedna z najlepszych recept na rynkowy sukces – twierdzi Patrycja Matuszak z parku technologicznego YouNick. – W ostatnich latach słowo „innowacyjność” odmieniamy w Polsce przez wszystkie przypadki. Zbyt rzadko zauważamy jednak, że za każdym innowacyjnym rozwiązaniem, produktem czy usługą stoją po prostu ludzie. A wynalazki na miarę XXI wieku wymagają odważnych i kreatywnych kadr. Osób, które pracują z pasją i są zadowolone ze swojego miejsca pracy. Bez względu na to, czy jest to ogromna międzynarodowa korporacja, firma rodzinna, mały startup czy jednoosobowa działalność gospodarcza. W naszej kampanii chcemy pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i zwykłej ludzkiej życzliwości. Podczas bezpłatnych, otwartych dla wszystkich chętnych wydarzeń podzielimy się wiedzą i doświadczeniem naukowców i przedsiębiorców z kraju i zagranicy. Zaprezentujemy także historie osób, które podjęły ryzyko i często diametralnie zmieniły swoją ścieżkę zawodową. Mamy nadzieję, że nasza akcja rozpocznie konstruktywną dyskusję o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych i przyjaznych miejsc pracy. I stanie się pierwszym krokiem do trwałej zmiany mentalności polskich pracowników i pracodawców.
Z organizatorami kampanii „Praca? Lubię to!”, jak również zaproszonymi do udziału w akcji ekspertami i firmami, będzie można spotkać się po raz pierwszy podczas zaplanowanego na 10 maja br. Forum Otwarcia. W Centrum Konferencyjnym YouNick w podpoznańskich Złotnikach swoimi doświadczeniami prosto z Doliny Krzemowej podzieli się Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE. O wypracowanych na rodzimym gruncie dobrych praktykach w zakresie działalności HR, Employer Branding oraz CSR opowiedzą przedstawiciele Volkswagen Poznań, jednego z największych i najlepszych pracodawców w Wielkopolsce, oraz Cognifide, polsko-angielskiej firmy IT, zatrudniającej obecnie w Poznaniu ponad 200 osób. Dr Jarosław Kulbat, wykładowca Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny i trener, zaprezentuje cieszący się na Zachodzie ogromną popularnością „Job crafting”, czyli metodę zwiększania satysfakcji z już posiadanej pracy. Z kolei Tomasz Osięgłowski z poznańskiego biura Ultra Architects pokaże, jak proste rozwiązania architektoniczne mogą znacząco poprawić komfort i zadowolenie pracowników. Z prelekcją o tym, jak nie przepracować ani jednego dnia, wystąpi w YouNick Andrzej Tucholski, absolwent psychologii na Uniwersytecie SWPS, youtuber, konsultant i jeden z czołowych polskich blogerów. W programie Forum, pomiędzy poszczególnymi prelekcjami, przewidziano także specjalne sesje networkingowe – czas na inspirujące dyskusje w kuluarach, mentoring i nawiązywanie nowych relacji biznesowych.
Konferencja w parku technologicznym YouNick to zaledwie pierwsza odsłona naszego projektu. Pod koniec maja oraz w czerwcu zapraszamy wszystkich zainteresowanych na kolejne dwa wydarzenia, które odbędą się tym razem w poznańskiej siedzibie naszej uczelni – mówi Agnieszka Lewicka z
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Uniwersytetu SWPS. – Na 24 maja zaplanowaliśmy bezpłatny wykład dr Jacka Bucznego o motywacji oraz spotkanie z doświadczonymi praktykami biznesu – uhonorowaną tytułami „Kobieta Przedsiębiorcza Poznania i Wielkopolski 2015” Moniką Zygmunt-Jakuć z firmy Bez Owijania oraz Michałem Taisnerem, twórcą poznańskiego startupu farmaceutycznego Smart Pharma. W wakacje razem z władzami Poznania oraz podmiotami zaangażowanymi w naszą kampanię zorganizujemy weekendową imprezę plenerową na Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania. A od września ponownie zaprosimy do parku technologicznego YouNick i Uniwersytetu SWPS na jesienny cykl warsztatów, szkoleń i prelekcji. Pierwszą edycję projektu podsumujemy podczas listopadowego Forum Zamknięcia, którego gospodarzem będzie nasza uczelnia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inauguracja kampanii społecznej „Praca? Lubię to!” odbędzie się w siedzibie YouNick w Złotnikach, przy ul. Krzemowej 1, we wtorek, 10 maja br. w godzinach 10:00-16:00. Wstęp na konferencję jest bezpłatny pod warunkiem rejestracji online za pośrednictwem formularza dostępnego pod linkiem www.younick.pl/pracalubieto. Do parku technologicznego można dojechać z Poznania drogą krajową nr 11, zachodnią obwodnicą miasta lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las.
Szczegółowe informacje o wspólnym projekcie YouNick oraz Uniwersytetu SWPS są dostępne na stronach www.swps.pl/poznan oraz younick.pl, a także na profilach organizatorów na Facebooku.
Patronat honorowy nad kampanią „Praca? Lubię to!” objął Prezydent Miasta Poznania, a patronami medialnymi akcji zostali: dziennik Puls Biznesu, portal Odpowiedzialnybiznes.pl, dziennik regionalny Polska Głos Wielkopolski, magazyn Strefa Biznesu, gazeta i portal Naszemiasto.pl, telewizja WTK oraz portal Epoznan.pl.